Geplaatst op: 22-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Retailtainment dinsdag 10 maart 2020: “Trends voor retail en entertainment ontploffen”

Kies met retail je positie

Retailtainment dinsdag 10 maart 2020: “Trends voor retail en entertainment ontploffen”
Op dinsdag 10 maart 2020 houden PleisureWorld NRIT en B@S Consultants Brood@Spelen hun Expertmeeting Retailtainment – Retail kies belevingspositie. Vorig jaar bracht de dag de netwerken samen van retail, vastgoed en leisure. De locatie voor 2020: het spannende Dolores in Tilburg.

Binnensteden, winkelcentra en shopping malls vechten om het hart van de consument te veroveren. Het lukt niet meer alleen op prijs en nog meer korting. Entertainment en evenementen spelen steeds vaker een rol. Bundeling van krachten en het versterken van locaties vragen om een regisseur. De merkwaarde van winkelformules met veel aandacht voor de gast en zijn emotionele gevoel bij een winkel, groeit. Dat samenspel lukt juist goed in het netwerk van vastgoed, leisure en retail.

Tilburg: grootste binnenstedelijke verandering van Nederland

Natuurlijk kijken we tijdens deze Expertmeeting naar de ontwikkelingen in Tilburg zelf. Het winkelhart met de Emmapassage wordt volledig anders. Dit is de grootste binnenstedelijke verandering in Nederland op dit moment. Het is een unieke situatie voor de Brabantse stad. Veel vertegenwoordigers van andere steden met een gelijke omvang willen graag weten hoe Tilburg dat voor elkaar krijgt. En wat de kansen zijn voor retail en een levendige binnenstad.


Kennis uit de VS

Verder worden waarschijnlijk twee prominente sprekers uit de VS gehaald. Ook daarbij wordt sterk gekeken naar wat entertainment doet voor de prestatie van een locatie, tot en met het rendement aan de vloer aan toe. 

Spannend Dolores

De gasten krijgen ook een tour door Dolores, dat is een beleving op zich.

De komende weken wordt het programma door ons verder in detail uitgewerkt.


Wie treft u op de expertmeeting?

De bijeenkomst is interessant voor overheid én bedrijfsleven. Het betreft bestuurders en medewerkers van rijk, provincies en gemeenten (Economische Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling). Er is belangstelling van retailers (GWB, franchise, MKB) en retailvastgoed (investeerders en eigenaren winkels en winkelcentra, projectontwikkelaars, management en beheerders, makelaars). Voor leisure en entertainment richt de bijeenkomst zich op investeerders, eigenaren en exploitanten van attractieparken, musea, dierentuinen, family entertainment centers en indoor speeltuinen. Vanuit beide groepen zijn belangenvertegenwoordigers en intermediairs, onderzoekers en adviseurs uitgenodigd. In 2018 waren ook meerdere city marketeers aanwezig. 


Samenspel lukt juist goed in het netwerk van vastgoed, leisure en retail.

Retailtainment praktisch

Datum: dinsdag 10 maart 2020
Locatie: Dolores
Stad: Tilburg

Tickets: € 195,- per persoon, exclusief BTW.


Met deze bijeenkomst verbinden wij onze netwerken in retail en leisure. Komt u ook?
 
Organisatie Retailtainment 2020
De expertmeeting Retailtainment - Retail kies belevingspositie is een gezamenlijke productie van PleisureWorld NRIT en Paul Rodenburg.  Paul Rodenburg is onderzoeker & adviseur retail en retailcentra bij B@S Retail Consultants Brood@Spelen. Hans van Leeuwen is trendwatcher, adviseur & conceptontwikkelaar in recreatie & toerisme bij PleisureWorld NRIT. 


"Aantal trends ontploft. Hier moet je bij zijn”

Hans van Leeuwen over de komende Retailtainment: "Het aantal trends voor retail ontploft gewoon op dit moment. Er gebeurt zoveel. We zien zoveel ontwikkelingen die van waarde zijn voor leisure en retail. Daarom halen we ook sprekers buitenland erbij. We laten graag businesscases zien die ook het retaillandschap van Nederland veranderen. Retaillocaties en samenwerkingen moeten meer positie kiezen in beleving en entertainment. Ik weet zeker dat we met het programma waar we nu aan werken het succes van afgelopen jaar van Retailtainment (meer dan 100 gasten, red.) verbeteren.”
Trefwoorden: retailtainment, retail, strategie, visie, ontwikkeling, beleving, marketing, city, marketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...