Geplaatst op: 03-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

Hoe halen we meer uit ledenvoordeel? Voor deze vraag schakelt ANWB Reizen de hulp in van studenten: tweedejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management (ITM) van Hogeschool Tio duiken tijdens de 5-daagse bootcamp Tourism Business Innovation in de wereld van toerisme-innovatie. De projectweek staat volledig in het teken van leren door te doen: de studenten mogen zich vijf dagen lang vastbijten in het ledenvoordeel voor ANWB Reizen.

 

Nieuw concept voor ledenvoordeel

Na een kick-off in Pathé Leidsche Rijn gaan de toerismestudenten aan de slag met een uitdagende opdracht: ontwikkel een ledenvoordeelconcept voor producten van ANWB Reizen, waardoor leden zich gewaardeerd voelen én nieuwe leden kunnen worden aangetrokken. ANVR-voorzitter Frank Oostdam trapte de week af met een gastcollege: "Hartstikke leuk om de aftrap te mogen doen van deze projectweek. Voor de deelnemende Tio-studenten is het een prachtige manier om voeling te krijgen met een aantal belangrijke uitdagingen in de reissector.” 

 

Wie geeft het beste advies?
Tijdens een spannende finale op de laatste dag, vrijdag 29 november in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht, gaan de studenten de strijd met elkaar aan, want wie geeft ANWB Reizen het beste advies? Gert-Jan Bressers, Managing Director van FOX (onderdeel van ANWB Reizen) is benieuwd: "Ik ben erg nieuwsgierig naar de verschillende adviezen die we aan het eind van deze week gepresenteerd krijgen. Aan enthousiasme bij de studenten is hier in ieder geval geen gebrek, dus dat belooft wat!”

 

Praktijkles 3.0

De projectweek Tourism Business Innovation van Tio, die plaatsvindt van 25 t/m 29 november, staat volledig in het teken van de praktijk. De studenten gaan aan de slag met probleemcases, krijgen een kijkje achter de schermen en volgen inspirerende workshops. Aan het eind van de week brengen studenten een advies uit waar ANWB Reizen direct mee aan de slag kan. Zo ontstaat praktijkles 3.0: studenten leren van de praktijk in het bedrijfsleven, en het bedrijfsleven leert van de studenten. Win-win!

Link: https://www.tio.nl/internationaal_toeristisch_management/
Trefwoorden: Ledenvoordeelconcept, toerisme studenten, toerisme innovatie

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...