Geplaatst op: 04-12-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Van Gogh in een heel ander licht

Van Gogh in een heel ander licht
Tinker imagineers mag samen met Van Gogh Brabant en ASML een nieuwe tentoonstelling over Vincent Van Gogh realiseren. Technologie, kunst en creativiteit komen in het vernieuwde museum Vincentre in Nuenen op een bijzondere wijze samen.

De samenwerking met chipmachinefabrikant ASML waar licht een belangrijke rol speelt, heeft de makers op een bijzondere wijze geïnspireerd. In Vincents Light Lab beleven bezoekers het licht zoals Vincent van Gogh dat deed: verwonderen, analyseren, leren en creëren. Het Vincentre in Nuenen breidt uit met ‘Vincents Lightlab’, een interactieve belevenis rondom 'licht', ontworpen door Tinker imagineers in opdracht van Van Gogh Brabant met partner ASML.

Zoektocht naar perspectief en licht
Het grote idee achter Vincents Lightlab is de zoektocht van Vincent van Gogh naar perspectief en licht in zijn Brabantse periode. Het schilderij 'De Aardappeleters' was het resultaat van Van Gogh's intensieve zoektocht naar perspectief en licht die zijn Brabantse periode karakteriseert. Die zoektocht gaan bezoekers actief ervaren.

Licht is kleur, en kleur is licht. Maar wat is kleur? Wat is licht? Wat zien we eigenlijk? Hoe werkt dat, ervaren van licht? Wat kun je er zelf mee doen? Een belofte: je ziet dingen die je nooit eerder hebt gezien. Na je bezoek zul je anders kijken naar de wereld om je heen. De realisatie van de uitbreiding van het Vincentre en de opening van Vincent’s Lightlab staan gepland begin 2021.
Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, musea, dagattracties, bezoekerscentra

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.