Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google

Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google

De afgelopen weken heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland zich ingespannen om voor de Rode Kruis Bloesemtocht een Google Ad Grants account aan te vragen, en met succes. Sinds 2 december 2019 mag de Stichting Rode Kruis Bloesemtocht gebruik maken van een mediabudget van $10.000 per maand ($120.000 op jaarbasis). Dit budget wordt ingezet voor AdWords campagnes ter bevordering van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van de Bloesemtocht evenals het stimuleren van kaartverkoop. Dankzij de specialiteit van RBT Rivierenland op het gebied van online marketing is de Google Ad Grants activatie tot stand gekomen.


Ondersteuning Google aan goede doelen

Google Ad Grants is een non-profit versie van Google Ads (voorheen AdWords). Het kan gezien worden als een fonds waarbij Google goede doelen met een ANBI-status steunt met de mogelijkheid om AdWords campagnes te draaien. Dankzij de inzet van Google Ad Grants zijn non-profit organisaties zichtbaarder in de zoekmachine, wordt er gericht geadverteerd op de juiste doelgroepen en krijgen conversies een boost, waardoor het budget efficiënt wordt besteed.

Wandelen langs de bloesem

De Rode Kruis Bloesemtocht is een jaarlijks terugkerend eendaags wandelevenement die door de mooiste delen van de Betuwe voert. De routes leiden dwars door boomgaarden en over terreinen die normaal gesproken niet toegankelijk zijn voor publiek. Deelnemers wandelen over dijken, door uiterwaarden en dwars door fruitboomgaarden die volop in de bloesem staan. Hans van Kranenburg (voorzitter van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht): "We zijn erg content met de hulp die RBT Rivierenland heeft geboden. Het stelt onze organisatie in staat om met het beschikbare mediabudget onder andere meer vrijwilligers te werven, nieuwe sponsoren aan ons te binden en meer online exposure te genereren.”

Over Stichting Rode Kruis Bloesemtocht

De Stichting heeft als doel het verwerven van fondsen ten behoeve van het Rode Kruis. Dit doel probeert zij te verwezenlijken door het organiseren van, onder andere, een wandelsportevenement en sponsorwerving en/of andere fundraisingactiviteiten, zodat in de materiële behoefte van de stichting en het door haar nagestreefde doel kan worden voorzien. De Stichting Rode Kruis Bloesemtocht bestaat uit meer dan 500 vrijwilligers. In 2020 vindt alweer de 28e editie van de Rode Kruis Bloesemtocht plaats op 18 april.

Link: https://rodekruisbloesemtocht.nl/
Trefwoorden: Goede doelen fonds, Google, Rode Kruis Bloesemtocht, mediabudget

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
18/04/25
Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
18/04/25
Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...