Geplaatst op: 06-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google

Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google

De afgelopen weken heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland zich ingespannen om voor de Rode Kruis Bloesemtocht een Google Ad Grants account aan te vragen, en met succes. Sinds 2 december 2019 mag de Stichting Rode Kruis Bloesemtocht gebruik maken van een mediabudget van $10.000 per maand ($120.000 op jaarbasis). Dit budget wordt ingezet voor AdWords campagnes ter bevordering van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van de Bloesemtocht evenals het stimuleren van kaartverkoop. Dankzij de specialiteit van RBT Rivierenland op het gebied van online marketing is de Google Ad Grants activatie tot stand gekomen.


Ondersteuning Google aan goede doelen

Google Ad Grants is een non-profit versie van Google Ads (voorheen AdWords). Het kan gezien worden als een fonds waarbij Google goede doelen met een ANBI-status steunt met de mogelijkheid om AdWords campagnes te draaien. Dankzij de inzet van Google Ad Grants zijn non-profit organisaties zichtbaarder in de zoekmachine, wordt er gericht geadverteerd op de juiste doelgroepen en krijgen conversies een boost, waardoor het budget efficiënt wordt besteed.

Wandelen langs de bloesem

De Rode Kruis Bloesemtocht is een jaarlijks terugkerend eendaags wandelevenement die door de mooiste delen van de Betuwe voert. De routes leiden dwars door boomgaarden en over terreinen die normaal gesproken niet toegankelijk zijn voor publiek. Deelnemers wandelen over dijken, door uiterwaarden en dwars door fruitboomgaarden die volop in de bloesem staan. Hans van Kranenburg (voorzitter van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht): "We zijn erg content met de hulp die RBT Rivierenland heeft geboden. Het stelt onze organisatie in staat om met het beschikbare mediabudget onder andere meer vrijwilligers te werven, nieuwe sponsoren aan ons te binden en meer online exposure te genereren.”

Over Stichting Rode Kruis Bloesemtocht

De Stichting heeft als doel het verwerven van fondsen ten behoeve van het Rode Kruis. Dit doel probeert zij te verwezenlijken door het organiseren van, onder andere, een wandelsportevenement en sponsorwerving en/of andere fundraisingactiviteiten, zodat in de materiële behoefte van de stichting en het door haar nagestreefde doel kan worden voorzien. De Stichting Rode Kruis Bloesemtocht bestaat uit meer dan 500 vrijwilligers. In 2020 vindt alweer de 28e editie van de Rode Kruis Bloesemtocht plaats op 18 april.

Link: https://rodekruisbloesemtocht.nl/
Trefwoorden: Goede doelen fonds, Google, Rode Kruis Bloesemtocht, mediabudget

CELTH





||| Nieuws |||

28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.