Geplaatst op: 09-12-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Efteling vernieuwd 4D filmtheater en introduceert digitale bestelzuilen

Efteling vernieuwd 4D filmtheater en introduceert digitale bestelzuilen
De Efteling heeft een nieuwe 4D-film: Fabula.  In slechts zes weken tijd werd de attractie PandaDroom omgetoverd tot Fabula. Naast een nieuwe 3D-film met 4D-effecten werden ook het restaurant- en speelgedeelte aangepast. Nieuw in het restaurant zijn de digitale bestelzuilen. 

De nieuwe film is in samenwerking met de gerenommeerde Britse studio Aardman, bekend van Wallace & Gromit, Chicken Run en Shaun het schaap, geproduceerd. In Fabula staat het thema natuur op een speelse en vrolijke manier in de hoofdrol.De film Fabula is vrolijk en spannend, en iets korter dan de film PandaDroom, waardoor meer bezoekers de attractie kunnen beleven. 

In zes weken tijd 3,5 miljoen geïnvesteerd 
Het Brabantse attractiepark heeft 3,5 miljoen euro in de vernieuwing geïnvesteerd. De film duurt inclusief de voorshow 17 minuten. De capaciteit is 1.760 gasten per uur. 

Algemeen directeur Fons Jurgens is blij met het werk dat in deze zes weken verricht is: "Fabula is met de nieuwste filmtechniek en het nieuwe horecaconcept weer helemaal passend bij deze tijd. Ik ben er trots op dat onze gasten vanaf nu weer ten volle kunnen genieten van deze grote overdekte attractie”



Digitale bestelzuilen in restaurant
In het nieuwe horecaconcept zijn horeca en merchandise samengevoegd. Bij de Savannebar kunnen gasten terecht voor koffie, wereldse lekkernijen en souvenirs die op de film zijn geïnspireerd. In de Wereldkeuken kopen gasten een burger, maaltijdbox of salade geïnspireerd op de diverse wereldgebieden (Savanne, Oceaan en Jungle). In het restaurant Fabula zijn in totaal ruim 275 zitplaatsen, 137 verschillende dranken en gerechten en 20 souvenirs te koop die op de film zijn geïnspireerd. In het restaurant wordt voor het eerst gewerkt met digitale bestelzuilen en een buzzer systeem.  


Trefwoorden: attractieparken, investeringen, Noord-Brabant

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.