Geplaatst op: 10-12-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Derde verhaallijn van Visit Wadden: Smaak van de Wadden

Derde verhaallijn van Visit Wadden: Smaak van de Wadden
Foto: Peter van Aalst

Het Waddengebied wil zich ook culinair op de kaart zetten. Daartoe is de campagne Smaak van de Wadden gelanceerd. Het is de derde verhaallijn van Visit Wadden. Eerder zijn de verhaallijnen Werelderfgoed en Watererfgoed gelanceerd. Visit Wadden is een samenwerking tussen DMO's (Noord)-Holland boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen


De campagne Smaak van de Wadden heeft tot doel de pure smaak van het Waddengebied onder de aandacht te brengen, door bezoekers en inwoners kennis te laten maken met de verse producten rechtstreeks van het land en uit de zee. Met de actie ‘Proef Wad’ werden bezoekers en reizigers afgelopen vrijdag op de stations van Groningen en Leeuwarden getrakteerd op een Waddenhapje met erbij een recept en verwijzing naar producenten in het Waddengebied. Op zaterdag 7 december was Noord-Holland aan de beurt met proeven op de Zeeverse vismarkt in Den Oever.


Intensieve samenwerking met stakeholders en media opgetuigd

De gehele keten van vissers, boeren, toeristische ondernemers waaronder de gastronomie, boerderijwinkels en versmarkten draait mee in de campagne. Via commercials, te zien op NPO Start en te horen bij NPO Radio 5, komen de verhalen tot uiting. Daarnaast zijn er samenwerkingen met 24Kitchen en National Geographic Channel. NDC Mediagroep start met een eigen Waddendossier, waarin dagelijks Wadden gerelateerde artikelen verschijnen. Culinaire routes en arrangementen ondersteunen toeristische ondernemers om hun verhaal te doen richting toeristen en bezoekers. ‘Waddentafels’, die met regelmaat georganiseerd gaan worden, verbinden chefs, producenten, inwoners en toeristen op telkens een andere unieke locatie.


Visit Wadden

De campagne beslaat het hele Waddenzee – en kustgebied van Noord-Holland tot en met Groningen. Dit is het werkgebied van het project Visit Wadden dat in juli 2018 van start is gegaan met als doel het Waddengebied als toeristisch interessant gebied op de kaart te zetten. De campagne loopt met de seizoenen mee. De Smaak van de Wadden is de derde verhaallijn van Visit Wadden. Eerder zijn de verhaallijnen Werelderfgoed en Watererfgoed gelanceerd. 


Visit Wadden is een samenwerking tussen de drie destinatie marketing organisaties (Noord-)Holland boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen en kent een looptijd van 6 jaar.

Link: https://www.visitwadden.nl/nl/verhalen/smaak-van-de-wadden
Trefwoorden: marketing, horeca, kustgebieden, waddenzee, Noord-Holland, Friesland, Groningen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...