Geplaatst op: 13-12-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil heeft camping Le Grand Dague verkocht aan de Franse campingketen Sandaya. De camping in de Dordogne is de eerste Iris Parc-camping waarvan Vacansoleil afscheid neemt. De verkoop van de vier andere Iris Parc-campings wordt voorbereid. Een gevolg van Vacansoleils besluit zich volledig te concentreren op zijn eigen succesvolle touroperatoractiviteiten.

De verkoop van camping Le Grand Dague werd deze week afgerond, tot grote tevredenheid van beide partijen. Vacansoleil verlegt de koers naar een strategie die beter aansluit bij de herziene ambities en de actuele marktontwikkelingen. Het Nederlandse familiebedrijf, dat dit jaar zijn 50ste verjaardag viert, legt de focus volledig op de core business touroperatoractiviteiten. Het exploiteren van campings in eigen beheer strookt niet langer met deze ambities.

Afscheid van Iris Parc-campings

Camping Le Grand Dague werd door Vacansoleil onder de vlag van zusterbedrijf Iris Parc in de markt gezet. Iris Parc is de zelfstandige campingketen van Vacansoleil. Omdat Vacansoleil zich volledig terugtrekt als campingeigenaar, worden ook de vier andere Iris Parc-campings verkocht. Vacansoleil blijft deze campings wel aanbieden in zijn eigen assortiment.

Klaar voor de toekomst

Met ruim 50 jaar ervaring is Vacansoleil dé specialist op het gebied van luxe campingvakanties in 17 landen. Elk jaar genieten meer dan 500.000 gasten van een vakantie op een Vacansoleil-camping. Inmiddels wordt er met meer dan 500 campingpartners samengewerkt. ‘De komende jaren gaan we nog intensiever investeren in deze samenwerkingen, zowel met huidige als nieuwe partners’, aldus commercieel directeur Guido Tusek. ‘Daarnaast investeren we volop in innovatieve producten, marketing en IT-systemen. Zo willen we onze positie als campingspecialist verder verstevigen én de uitstraling van ons merk een extra boost geven.’

Topics:Vakanties
Trefwoorden: verkoop camping, investering touroperators

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...