HR Group neemt Mövenpick-leaseportfolio over van Accor
HR Group, een hoteleigenaar en -beheerder in Centraal-Europa, gevestigd in Berlijn, kondigt de overname aan van een leaseportfolio van Accor als onderdeel van een sale & management-backovereenkomst. De transactie omvat 16 hotels onder het merk Mövenpick in Nederland, Duitsland en Zwitserland met in totaal 3696 kamers. Het portfolio omvat drie hotels die begin 2020 worden geopend. Alle 16 hotels worden gerund door HR Group en hebben een managementovereenkomst met Accor.
"De acquisitie van de Mövenpickhotels is een uitstekende aanvulling op ons portfolio. We zijn er trots op dat onze diepgaande, vruchtbare en langdurige relatie met Accor blijft evolueren. HR Group zal zijn strategische groeipad voortzetten terwijl we uitkijken naar een opwindend nieuw decennium, ” aldus Ruslan Husry, CEO van HR Group.
Mövenpick Hotels & Resorts verwelkomt gasten in 90 -plus hotels wereldwijd en staat bekend om zijn sterke naamsbekendheid in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het premium hotelmerk biedt als meer dan 70 jaar superieure kwaliteit en uitstekende eet- en drinkgelegenheden
De overname zorgt voor een aanzienlijke toename van de bestaande samenwerking tussen HR Group en Accor, waardoor het portfolio wordt uitgebreid tot 55 hotels, inclusief geplande acht hotels die nog niet geopend zijn, met in totaal circa 9500 kamers en goed voor meer dan 350 miljoen euro omzet in 2020.
HRG Hotels, de beheerder binnen HR Group, wil het merk Mövenpick in Centraal-Europa uitbreiden door de aankoop van nieuw onroerend goed of het aangaan van leaseovereenkomsten.
HR Group heeft geïnvesteerd in de kwaliteit van haar hotelactiviteiten met een hervormde managementstructuur, waaronder zes professionals als Direkteuren met verschillende achtergronden, die het management versterken met een breed palet aan expertise.
Er vinden verschillende kapitaalinjecties plaats, tal van renovaties en re-branding zijn in de afgelopen jaren afgerond, terwijl verdere verbouwingsplannen zijn doorgevoerd om de tevredenheid van de gasten te optimaliseren.