Geplaatst op: 30-12-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Plopsa neemt Comics Station over

Plopsa neemt Comics Station over

Het noodlijdende indoor attractiepark Comics Station in Antwerpen is overgenomen door de Plopsa Group.


De Plopsa Group en de aandeelhouders van het Antwerpse indoorpretpark Comics Station hebben vandaag een akkoord gesloten om het pretpark aan de Plopsa Group over te dragen. Tegelijk sluit Plopsa een nieuwe overeenkomst met Standaard Uitgeverij rond de stripfiguren van SU in het park. Plopsa zal de volgende jaren zo’n 5 miljoen euro investeren.


Moeizame exploitatie

Comics Station, in het Centraal Station van Antwerpen, is in 2017 geopend maar heeft nooit winst kunnen maken. In het openingsjaar bedroeg het verlies 1,9 miljoen euro dat in 2018 opliep naar 2,7 miljoen euro. Hoofdoorzaak zijn de tegenvallende bezoekersaantallen. Gerekend werd op 250 duizend bezoekers per jaar, het waren er in 2018 slechts 150 duizend. In augustus 2019 kon het bedrijf de rekeningen niet meer betalen en werd aan schuldeisers geduld gevraagd.


"Vanuit het aandeelhouderschap zijn we verheugd dat Comics Station Antwerp een doorstart kan nemen. Het park beschikt immers over verschillende troeven voor gezinnen met jonge kinderen die garant staan voor een goed gevulde familiedag binnen een bruisende stad als Antwerpen.", aldus de huidige aandeelhouders. "We zijn ervan overtuigd dat we met de expertise van de Plopsa Group een goede optie genomen hebben op de uitbouw van een solide verdere toekomst van Comics Station Antwerp."


Park komende maanden nog dicht

De voorbije weken en ook nu tijdens de kerstvakantie was het park gesloten. Dat zal de volgende maanden nog even zo blijven. "We willen niet overhaast te werk gaan. Er moeten een aantal aanpassingen gebeuren vooraleer het park opnieuw kan openen. Bepaalde thema’s blijven, andere verdwijnen en uiteraard zal er ook Studio 100-content toegevoegd worden. Zo komt er bijvoorbeeld een dagelijkse Bumba Show.”, aldus Van den Kerkhof. Het zou de bedoeling zijn om de deuren opnieuw te openen bij de start van de paasvakantie en dat onder een nieuwe naam. Met de geplande wijzigingen en investeringen gaat een prijskaartje gepaard van 5 miljoen euro, gespreid over de volgende jaren.


Trefwoorden: attractieparken, belgie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.