Geplaatst op: 05-01-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Reisorganisatie Better Places wil in 2030 CO2-neutraal zijn

Reisorganisatie Better Places wil in 2030 CO2-neutraal zijn
Duurzame reisorganisatie Better Places wil in 2030 al CO2-neutraal zijn, twintig jaar eerder dan afgesproken in het Klimaatakkoord van Parijs. Dat kondigde Better Places aan tijdens de VN Klimaatconferentie in Madrid, samen met honderden collega-B Corporations, zoals Tony Chocolonely, Dopper, Patagonia en The Body Shop.

Better Places heeft sinds 2018 een B Corp-certificering en is daarmee lid van een internationale gemeenschap van winstgevende bedrijven die ook succesvol zijn in het realiseren van sociale en duurzame doelstellingen. Er zijn inmiddels ruim drieduizend B Corp-bedrijven in meer dan zeventig landen en 150 sectoren. Zij werken aan het oplossen van sociale- en milieuvraagstukken, waaronder de klimaatcrisis. Better Places gelooft dat de reisindustrie hier een grote rol in en speelt en was dan ook de eerste Europese reisorganisaties met een B Corp-certificering.

B Corps gaan versneld CO2 reduceren
Tijdens de Klimaatconferentie in Madrid kondigden ruim vijfhonderd B Corps aan dat ze hun CO2-uitstoot versneld gaan reduceren. De bedrijven willen in plaats van in 2050 al in 2030 CO2-neutraal zijn. Ze kiezen er met deze belofte voor om het heft in eigen hand te nemen en te kiezen voor leiderschap, in een tijd van ernstige onrust en onzekerheid op het gebied van milieu en economie. {ADD LINK TO BCorp}

Reizen kan de wereld beter maken
Better Places-oprichter en directeur Saskia Griep: "Better Places is gebouwd op de overtuiging dat reizen de wereld een betere plek kan maken, mits het op een verantwoordelijke manier gebeurt. Dit basisprincipe was onze leidraad bij alles wat we de afgelopen vijf jaar deden. Zo compenseren we de CO2-uitstoot van alle reizen die onze klanten maken en legden we onszelf een vrijwillige CO2-belasting op. Dat geld investeren we in duurzame energieprojecten. We promoten reizen met een positieve impact op onze verre bestemmingen en introduceerden verantwoordelijke reizen op bestemmingen dichter bij huis."

CO2-neutraal in 2030
Better Places gaat nu samen met andere B Corps aan de slag met als doel: CO2-neutraal zijn in 2030. Zo willen ze laten zien wat ze kunnen bereiken door samen te werken. Better Places rolt begin 2020 haar Net Zero Climate Action Plan uit. Hierin staan de stappen beschreven die de komende jaren worden gezet om het gestelde doel te realiseren.

Link: https://www.betterplaces.nl/climate-action/?utm_source=Perscontacten+BP&utm_campaign=152c487d4d-EMAIL_CAMPAIGN_2019_05_21_08_11_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_70c8f2c037-152c487d4d-275244921
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, duurzaam toerisme

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.