Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-01-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Roompot huurt the entertainment department in voor sport- en animatieprogramma op maat

Roompot huurt the entertainment department in voor sport- en animatieprogramma op maat

Roompot Vakanties gooit het roer om en zal zijn gasten vanaf de zomer van 2020 een nieuw en persoonlijk sport- en animatieprogramma aanbieden. Daarvoor gaat het bedrijf samenwerken met met the entertainment department en ook centrumfaciliteiten vernieuwen.


Om hen die ultieme vakantiebeleving te laten ervaren zal het op maat van zijn gasten, het park en de seizoenen werken. Nederlands nummer een en Europa’s nummer twee in de verhuur van vakantiewoningen gaat hiervoor een samenwerking aan met het internationaal gerenommeerde the entertainment department (ted).


Roompot’s Head of Guest Experience Niko Vanderschelden zegt hierover: "We nemen definitief afscheid van die ‘one-size-fits-all’ aanpak die te weinig rekening houdt met de wensen van onze vakantiegangers, het potentieel van onze parken en de kansen die elk seizoen creëert. Als alternatief willen we jong en ouder een onvergetelijke ervaring bieden door ook meer emotie te steken in alles wat we ondernemen. Ik ben ontzettend blij met het partnerschap dat we met ted zijn aangegaan. Zij zijn de absolute referentie op dat vlak in Europa en zullen ons en onze gasten veel bijbrengen.”


Op maat van de gast, het park en tijdstip van het jaar

Roompot neemt in 2020 afscheid van de sport- en animatieaanpak die de sector typeert: voor iedereen hetzelfde, ongeacht het park, seizoen of profiel van de gast. In september van dit jaar startte Roompot met de eerste voorbereidingen om vanaf volgende zomer in de parken die het zelf exploiteert een sport- en animatieprogramma uit te rollen dat op maat van de gast, het park en de seizoenen is gecreëerd.


Roompot luisterde hiervoor uitvoerig naar de wensen van de gasten en onderzocht wat hun vakantie uniek en compleet zou maken. Ondertussen zijn de teams in alle parken en op het hoofdkantoor druk in de weer om al die programma’s vorm te geven en daarmee een unieke sfeer en beleving op te wekken.


Ook centrumfaciliteiten worden vernieuwd

Om die gastbeleving compleet te maken, zal Roompot ook met ted de leisure-, centrum- en winkelfaciliteiten van de bestaande en nieuwe parken (her)ontwikkelen. Eerst aan de beurt zijn de bars, restaurants, winkels, recepties, sport- en animatiefaciliteiten en het zwembad van Aquadelta (Bruinisse) en Kijkduin ('s-Gravenhage) die in de komende maanden een volledige transformatie zullen ondergaan.


Partnerschap met dé referentie in Europa

Om die nieuwe aanpak te realiseren heeft Roompot een partnerschap gesloten met the entertainment department, kortweg ted, waarmee het een innovatieve en op maat gemaakte gastbeleving op zijn parken zal creëren.


Door de gast centraal te stellen bij alles wat Roompot onderneemt, zal ted product- en conceptondersteuning bieden bij de ontwikkeling van unieke animatieprogramma’s, nieuwe technologieën op de parken aanreiken en installeren, kinder- en zwembadprogramma’s uitwerken en voor heel wat andere verrassingen zorgen waardoor gasten een onvergetelijke vakantie op de Roompot parken zullen kunnen beleven en met unieke herinneringen huiswaarts zullen keren.


ted CEO Robin Breese-Davies over deze samenwerking: "Roompot is met meer dan 150 parken in portefeuille een gevestigde en toonaangevende aanbieder van vakantiewoningen in Europa. Het heeft recent enorm in zijn parken geïnvesteerd en is begonnen met de uitrol van een strategie die de ontwikkeling van traditionele en innovatieve ervaringen doorheen de ganse customer journey voorziet. We zijn absoluut verheugd een langdurig partnerschap met hen te hebben getekend. Dit versterkt ook de positie van ted als de toonaangevende aanbieder van creatief entertainment in Europa."


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, animatie, sport, entertainment

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...