Geplaatst op: 05-01-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Roompot huurt the entertainment department in voor sport- en animatieprogramma op maat

Roompot huurt the entertainment department in voor sport- en animatieprogramma op maat

Roompot Vakanties gooit het roer om en zal zijn gasten vanaf de zomer van 2020 een nieuw en persoonlijk sport- en animatieprogramma aanbieden. Daarvoor gaat het bedrijf samenwerken met met the entertainment department en ook centrumfaciliteiten vernieuwen.


Om hen die ultieme vakantiebeleving te laten ervaren zal het op maat van zijn gasten, het park en de seizoenen werken. Nederlands nummer een en Europa’s nummer twee in de verhuur van vakantiewoningen gaat hiervoor een samenwerking aan met het internationaal gerenommeerde the entertainment department (ted).


Roompot’s Head of Guest Experience Niko Vanderschelden zegt hierover: "We nemen definitief afscheid van die ‘one-size-fits-all’ aanpak die te weinig rekening houdt met de wensen van onze vakantiegangers, het potentieel van onze parken en de kansen die elk seizoen creëert. Als alternatief willen we jong en ouder een onvergetelijke ervaring bieden door ook meer emotie te steken in alles wat we ondernemen. Ik ben ontzettend blij met het partnerschap dat we met ted zijn aangegaan. Zij zijn de absolute referentie op dat vlak in Europa en zullen ons en onze gasten veel bijbrengen.”


Op maat van de gast, het park en tijdstip van het jaar

Roompot neemt in 2020 afscheid van de sport- en animatieaanpak die de sector typeert: voor iedereen hetzelfde, ongeacht het park, seizoen of profiel van de gast. In september van dit jaar startte Roompot met de eerste voorbereidingen om vanaf volgende zomer in de parken die het zelf exploiteert een sport- en animatieprogramma uit te rollen dat op maat van de gast, het park en de seizoenen is gecreëerd.


Roompot luisterde hiervoor uitvoerig naar de wensen van de gasten en onderzocht wat hun vakantie uniek en compleet zou maken. Ondertussen zijn de teams in alle parken en op het hoofdkantoor druk in de weer om al die programma’s vorm te geven en daarmee een unieke sfeer en beleving op te wekken.


Ook centrumfaciliteiten worden vernieuwd

Om die gastbeleving compleet te maken, zal Roompot ook met ted de leisure-, centrum- en winkelfaciliteiten van de bestaande en nieuwe parken (her)ontwikkelen. Eerst aan de beurt zijn de bars, restaurants, winkels, recepties, sport- en animatiefaciliteiten en het zwembad van Aquadelta (Bruinisse) en Kijkduin ('s-Gravenhage) die in de komende maanden een volledige transformatie zullen ondergaan.


Partnerschap met dé referentie in Europa

Om die nieuwe aanpak te realiseren heeft Roompot een partnerschap gesloten met the entertainment department, kortweg ted, waarmee het een innovatieve en op maat gemaakte gastbeleving op zijn parken zal creëren.


Door de gast centraal te stellen bij alles wat Roompot onderneemt, zal ted product- en conceptondersteuning bieden bij de ontwikkeling van unieke animatieprogramma’s, nieuwe technologieën op de parken aanreiken en installeren, kinder- en zwembadprogramma’s uitwerken en voor heel wat andere verrassingen zorgen waardoor gasten een onvergetelijke vakantie op de Roompot parken zullen kunnen beleven en met unieke herinneringen huiswaarts zullen keren.


ted CEO Robin Breese-Davies over deze samenwerking: "Roompot is met meer dan 150 parken in portefeuille een gevestigde en toonaangevende aanbieder van vakantiewoningen in Europa. Het heeft recent enorm in zijn parken geïnvesteerd en is begonnen met de uitrol van een strategie die de ontwikkeling van traditionele en innovatieve ervaringen doorheen de ganse customer journey voorziet. We zijn absoluut verheugd een langdurig partnerschap met hen te hebben getekend. Dit versterkt ook de positie van ted als de toonaangevende aanbieder van creatief entertainment in Europa."


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, animatie, sport, entertainment

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...