Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Nederlands tulpenfeest: nationale tulpendag

Nederlands tulpenfeest: nationale tulpendag
Op Nationale Tulpendag, morgen zaterdag 18 januari 2019, vindt in Amsterdam de officiële aftrap van het tulpenseizoen plaats. Nederlandse tulpenkwekers nodigen iedereen uit om in een speciaal aangelegde pluktuin, voor het paleis op de Dam, gratis een bosje tulpen te plukken. Dit jaar is het thema ‘A World of Colours’, net zoals bij Keukenhof dit jaar. Dat komt onder meer tot uiting in het kleurrijke tuinontwerp. Actrice Fockeline Ouwerkerk opent vanaf 12.45 uur de pluktuin namens Make-A-Wish Nederland, die haar 30-jarig jubileum viert. Zij doet dit samen met wenskinderen Zoé, Femke en Evy.

In totaal kunnen zo’n 200.000 tulpen geplukt worden voor een vrolijk lenteboeket. Na de officiële opening mag het publiek rond 13.00 uur naar binnen. Naar verwachting is de pluktuin tot 16.30 uur geopend (op=op, meldt de organisatie).

Tulpentijd

Nationale Tulpendag bestaat sinds 2012. Op de derde zaterdag van januari wordt ieder jaar de start van een nieuw snijtulpenseizoen gevierd. Samen met familie, vrienden en vrijwilligers leggen Nederlandse tulpenkwekers de pluktuin aan. Tot en met eind april is het tulpentijd. Meer dan 100 verschillende soorten zijn dan verkrijgbaar bij onder meer bloemist en supermarkt. Van knalgeel tot donkerpaars, van lelievormig tot gefranjerd en van tweekleurig tot dubbelbloemig.
Trefwoorden: tulp, nederland, promotie, evenement

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...