TUI en Breda University verdiepen samenwerking
TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.
Op de Vakantiebeurs tekenden Arjan Kers, General Manager TUI Nederland en Jos van der Sterren, Directeur Toerisme van BUas, een driejarige overeenkomst.
Samen bouwen aan learning communities
Het strategische partnership richt zich op de ruimere zichtbaarheid van TUI binnen de opleiding Tourism Management van BUas. TUI deelt haar business innovation strategie en daaruit voortvloeiende projecten met studenten en docenten van BUas.
Beide partijen bouwen samen aan meerdere ‘learning communities’, waarin medewerkers van TUI en docenten en onderzoekers van BUas, samen met studenten, leren en innoveren. De samenwerking binnen het Tourism Impact Lab van BUas is hiervan een mooi voorbeeld.
Arjan Kers hecht grote waarde aan deze strategische samenwerking: "Ik zie de investering in getalenteerde studenten en een professionele opleiding, als een investering in zowel onze eigen toekomst als die van de hele reiswereld. Het doet me ook veel plezier dat een aantal voormalige BUas studenten een mooie carrière hebben doorgemaakt binnen TUI."
Geweldige kans voor studenten
Jos van der Sterren van BUas vult aan: "Deze samenwerking is een geweldige kans voor onze studenten, die hierdoor in de keuken kunnen kijken van de grootste en meest toonaangevende reisorganisatie van Nederland. Het is ook een logische volgende stap in onze relatie met TUI, waarin we samen op zoek gaan naar antwoorden voor de grote innovatievraagstukken op het terrein van duurzaamheid en digitalisering."
TUI is al jarenlang één van de meest actieve strategische partners van BUas. Dit vertaalt zich niet alleen in studenten die stages lopen bij het bedrijf of TUI-collega's die gastcolleges geven in Breda, maar ook door deelname van TUI aan de Strategische Advies Raad van BUas, de co-financiering van onderzoek naar klantbeleving door BUas en het meewerken aan promotieonderzoek door het expertisecentrum CELTH en ANVR/Reiswerk.