Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

TUI en Breda University verdiepen samenwerking

TUI en Breda University verdiepen samenwerking

TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.


Op de Vakantiebeurs tekenden Arjan Kers, General Manager TUI Nederland en Jos van der Sterren, Directeur Toerisme van BUas, een driejarige overeenkomst.


Samen bouwen aan learning communities

Het strategische partnership richt zich op de ruimere zichtbaarheid van TUI binnen de opleiding Tourism Management van BUas. TUI deelt haar business innovation strategie en daaruit voortvloeiende projecten met studenten en docenten van BUas.

Beide partijen bouwen samen aan meerdere ‘learning communities’, waarin medewerkers van TUI en docenten en onderzoekers van BUas, samen met studenten, leren en innoveren. De samenwerking binnen het Tourism Impact Lab van BUas is hiervan een mooi voorbeeld.


Arjan Kers hecht grote waarde aan deze strategische samenwerking: "Ik zie de investering in getalenteerde studenten en een professionele opleiding, als een investering in zowel onze eigen toekomst als die van de hele reiswereld. Het doet me ook veel plezier dat een aantal voormalige BUas studenten een mooie carrière hebben doorgemaakt binnen TUI." 


Geweldige kans voor studenten

Jos van der Sterren van BUas vult aan: "Deze samenwerking is een geweldige kans voor onze studenten, die hierdoor in de keuken kunnen kijken van de grootste en meest toonaangevende reisorganisatie van Nederland. Het is ook een logische volgende stap in onze relatie met TUI, waarin we samen op zoek gaan naar antwoorden voor de grote innovatievraagstukken op het terrein van duurzaamheid en digitalisering."


TUI is al jarenlang één van de meest actieve strategische partners van BUas. Dit vertaalt zich niet alleen in studenten die stages lopen bij het bedrijf of TUI-collega's die gastcolleges geven in Breda, maar ook door deelname van TUI aan de Strategische Advies Raad van BUas, de co-financiering van onderzoek naar klantbeleving door BUas en het meewerken aan promotieonderzoek door het expertisecentrum CELTH en ANVR/Reiswerk.

Trefwoorden: onderwijs, reisbranche, reisbedrijven, samenwerking

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...