Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

TUI en Breda University verdiepen samenwerking

TUI en Breda University verdiepen samenwerking

TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.


Op de Vakantiebeurs tekenden Arjan Kers, General Manager TUI Nederland en Jos van der Sterren, Directeur Toerisme van BUas, een driejarige overeenkomst.


Samen bouwen aan learning communities

Het strategische partnership richt zich op de ruimere zichtbaarheid van TUI binnen de opleiding Tourism Management van BUas. TUI deelt haar business innovation strategie en daaruit voortvloeiende projecten met studenten en docenten van BUas.

Beide partijen bouwen samen aan meerdere ‘learning communities’, waarin medewerkers van TUI en docenten en onderzoekers van BUas, samen met studenten, leren en innoveren. De samenwerking binnen het Tourism Impact Lab van BUas is hiervan een mooi voorbeeld.


Arjan Kers hecht grote waarde aan deze strategische samenwerking: "Ik zie de investering in getalenteerde studenten en een professionele opleiding, als een investering in zowel onze eigen toekomst als die van de hele reiswereld. Het doet me ook veel plezier dat een aantal voormalige BUas studenten een mooie carrière hebben doorgemaakt binnen TUI." 


Geweldige kans voor studenten

Jos van der Sterren van BUas vult aan: "Deze samenwerking is een geweldige kans voor onze studenten, die hierdoor in de keuken kunnen kijken van de grootste en meest toonaangevende reisorganisatie van Nederland. Het is ook een logische volgende stap in onze relatie met TUI, waarin we samen op zoek gaan naar antwoorden voor de grote innovatievraagstukken op het terrein van duurzaamheid en digitalisering."


TUI is al jarenlang één van de meest actieve strategische partners van BUas. Dit vertaalt zich niet alleen in studenten die stages lopen bij het bedrijf of TUI-collega's die gastcolleges geven in Breda, maar ook door deelname van TUI aan de Strategische Advies Raad van BUas, de co-financiering van onderzoek naar klantbeleving door BUas en het meewerken aan promotieonderzoek door het expertisecentrum CELTH en ANVR/Reiswerk.

Trefwoorden: onderwijs, reisbranche, reisbedrijven, samenwerking

CELTH





||| Nieuws |||

27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.