Geplaatst op: 21-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Marketing reizen: handig inspelen op blue monday

Marketing reizen: handig inspelen op blue monday
Foto: TUI
Gister was het Blue Monday. Deze maandag van de laatste volle week van januari staat bij het grote publiek bekend als de meest depri dag van het jaar. Touroperator TUI haakte daarop in met twee marketingacties. Ze gaven heel wat voorbijgangers redenen voor een brede glimlach.

Vrolijke muziek van een Mariachi-band

De dag begon voor heel wat treinreizigers exotischer dan gedacht. Op Amsterdam-Centraal speelde een Mariachi-band, de muzikanten namen na enkele vrolijke songs de trein richting het Vredenburgplein in Utrecht. Onderweg genoten de treinreizigers van hun aanstekelijke deuntjes. 




Reischeques als medicijn tegen de maandagblues

Je kon tijdens de hele dag ook reizen winnen, door de website www.byebyebluemonday.nl in de gaten te houden. Als de zon scheen over de website, vielen er reischeques van 1000 euro te winnen. Heel wat Instragrammers gebruikten ook de Blue Monday Instagram filter van TUI. Daarmee gaven ze depri foto’s een gezonde dosis vakantieplezier.
Trefwoorden: reizen, marketing, blue monday, toerisme, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.