Visit Zuid-Limburg in 9 stappen naar waardevol toerisme
Directeur Anya Niewierra wil zich met haar organisatie Visit Zuid-Limburg inzetten voor waardevol toerisme in de toekomst. Volgens Niewierra staat haar 135-jarige organisatie voor een gezonde toeristische toekomst van Zuid-Limburg.
Niewierra heeft samen met de provincie en 16 gemeenten in samenwerking met inwoners en ondernemers een nieuwe Visie Vrijetijdseconomie 2030 opgesteld.
"135 jaar toerisme bracht ons een waardevolle economie, gerestaureerde monumenten, een onderhouden landschap, voorzieningen in de kernen en vreugde onder gasten en inwoners. Maar hoe zorgen we ervoor dat toerisme niet alleen maar ‘geld’ opbrengt op korte termijn en vooral waarde en geluk toevoegt aan het gebied en haar inwoners op de lange termijn?”, waren de vragen die directeur Niewierra hardop stelde.
Hoe toerisme waarde kan toevoegen op lange termijn?
Visit Zuid-Limburg wil samen met de regio het toerisme toekomstbestendig te maken door in te zetten op een aantal hoofdlijnen:
- De bescherming en verbetering van ons landschap, waarbij gekozen wordt voor een innovatie klimaattransitie die het landschap niet aantast.
- Verhalen te vertellen rond onze unieke geologische schatten.
- Ons rijke verleden en ons erfgoed toegankelijk te maken en te tonen.
- Onze cultuur & tradities te koesteren en nieuwe evenementen te ontwikkelen die passen bij ons DNA.
- Onze wandel- en fietsroutes internationaal en strategisch te ontsluiten en knopen lopen te realiseren.
- Duurzaam en innovatief ondernemen te stimuleren met streekproducten in restaurants.
- Onze inwoners te betrekken en als inspirator en ambassadeur te zien. En irritaties oplossen, zoals de overlast van groepen scooters, motoren en autorally’s.
- Nieuwe kwalitatieve bezoekers uit Nederland, het Duitse Nord Rhein Westfalen en België het hele jaar door te verleiden.
- Samen te werken op alle beleidsvelden en met andere sectoren.
Link: https://www.visitzuidlimburg.nl/corporate-vvv-zuid-limburg/nieuws/detail/waardevol-toerisme-voor-de-toekomst-/97670/
Trefwoorden: toerisme, zuid-limburg, beleid
|
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
25/11/24
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
|
25/11/24
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
|
25/11/24
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
|
25/11/24
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
|
22/11/24
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
|
22/11/24
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|