Geplaatst op: 28-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

3 trends retail en leisure die je inzet voor de versterking van je formule

Van kijken naar etalages naar participeren

3 trends retail en leisure die je inzet voor de versterking van je formule
Retailtainment gaat een grote toekomst tegemoet. Er wordt al veel gedaan maar het staat nog in de kinderschoenen. Kom naar de expertmeeting Retailtainment en haal de kennis op die in verschillende segmenten vastgoed, retail en leisure aanwezig is. We zien 3 trends voor de versterking van retailtainment.

1 - Fysiek mixen met online

Je ziet iedereen lopen met zijn mobiel in de hand. De een heeft een technisch gezien beter apparaat dan de ander maar we zijn voorbij de tijd dat maar een handjevol mensen een smartphone had. Iedereen is nu direct bereikbaar. Niet iedereen maar wel een grote groep is voortdurend online. Dat levert een verschuiving op bij je klanten. Zij zijn niet alleen maar aan het kijken naar producten in de etalage of in het schap. Zij zoeken ook meteen zaken op online. De beleving van retail en de fysieke vloer en straat van de stad gaan daarmee online onmiskenbaar samen.

Het gebruik van de bezoeker van de stad blijft niet meer beperkt tot kijken door winkelruiten. Ondertussen worden vrienden op de hoogte gebracht, foto’s uitgewisseld en games gespeeld. Dit is het decennium waarin retail actief de winkelformule met de online beleving kan combineren. Dat maakt een 4D-beleving mogelijk. Pak die bundeling van belevingen bij elkaar en ga ermee aan de slag. Het is winst voor de consument die veel meer aan zijn product én de stad beleeft. Geef hem of haar die extra waarde en je stelt je omzet zeker.

2 - Jouw community

Als de bezoekers van je stad je etalage bekijken, je winkel binnen bewonderen of je website opzoeken, weet je het. Zij voelen zich aangesproken hoe je de formule neerzet. Of dat gaat om de scherpste prijs, het beste aan service van je personeel of de leukste gadgets, deze gasten horen bij jou. Ze passen bij jou. Laat hen deelgenoot worden van jouw community. Daarom is het zo belangrijk om een visie neer te zetten, bewust en onbewust die de klant kan oppikken. Die visie krijgt een weerklank en dat zie je terug in de reacties van je gasten. Hopelijk worden deze dan niet alleen rondkijkende gasten maar loyale klanten. 

Je community dat zijn je echte fans. Die zijn waardevol. Als zij anders gaan denken over beleving, wil jij dat weten. Zijn bepaalde producten favoriet? Dan kun je daar nog meer succes uithalen. Retailtainment is van grote invloed op deze groep en hoe je formule beweegt.

3 - Actieve retail

Paul Rodenburg zet nog een extra trend er naast. Retailtainment levert ook actieve formules op. Net die formules zorgen voor meer succes binnen het gehele retail landschap. Om de consument te blijven boeien ziet Paul Rodenburg dat retailers, horeca, winkelcentra en binnensteden steeds meer entertainment aanbieden. Het is "the next big thing in retailing” en dé reddingsboei voor het funshoppen. Het integreren van entertainment maakt de retailbeleving rijker en zorgt voor meer transactie. Attractieve belevingsvolle retail is ook nodig als tegengif op de verleidingen van internetwinkelen. Voor de leisuresector is retailtainment een goede kans om de positie in winkelcentra en binnensteden te vergroten.

Doe mee!

Retailtainment is voor alle in retailcentra en binnensteden betrokken partijen en winkellocaties bij leisure bedrijven een grote opgave waar we op 10 maart 2020 op de expertmeeting vanuit diverse invalshoeken graag de nodige handvatten voor aanreiken. Doe mee. Kom ook. Alleen al de locatie geeft je inspiratie.
Trefwoorden: retail, leisure, vastgoed, retailtainment, evenement, Tilburg, beleid

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...