Geplaatst op: 28-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

3 trends retail en leisure die je inzet voor de versterking van je formule

Van kijken naar etalages naar participeren

3 trends retail en leisure die je inzet voor de versterking van je formule
Retailtainment gaat een grote toekomst tegemoet. Er wordt al veel gedaan maar het staat nog in de kinderschoenen. Kom naar de expertmeeting Retailtainment en haal de kennis op die in verschillende segmenten vastgoed, retail en leisure aanwezig is. We zien 3 trends voor de versterking van retailtainment.

1 - Fysiek mixen met online

Je ziet iedereen lopen met zijn mobiel in de hand. De een heeft een technisch gezien beter apparaat dan de ander maar we zijn voorbij de tijd dat maar een handjevol mensen een smartphone had. Iedereen is nu direct bereikbaar. Niet iedereen maar wel een grote groep is voortdurend online. Dat levert een verschuiving op bij je klanten. Zij zijn niet alleen maar aan het kijken naar producten in de etalage of in het schap. Zij zoeken ook meteen zaken op online. De beleving van retail en de fysieke vloer en straat van de stad gaan daarmee online onmiskenbaar samen.

Het gebruik van de bezoeker van de stad blijft niet meer beperkt tot kijken door winkelruiten. Ondertussen worden vrienden op de hoogte gebracht, foto’s uitgewisseld en games gespeeld. Dit is het decennium waarin retail actief de winkelformule met de online beleving kan combineren. Dat maakt een 4D-beleving mogelijk. Pak die bundeling van belevingen bij elkaar en ga ermee aan de slag. Het is winst voor de consument die veel meer aan zijn product én de stad beleeft. Geef hem of haar die extra waarde en je stelt je omzet zeker.

2 - Jouw community

Als de bezoekers van je stad je etalage bekijken, je winkel binnen bewonderen of je website opzoeken, weet je het. Zij voelen zich aangesproken hoe je de formule neerzet. Of dat gaat om de scherpste prijs, het beste aan service van je personeel of de leukste gadgets, deze gasten horen bij jou. Ze passen bij jou. Laat hen deelgenoot worden van jouw community. Daarom is het zo belangrijk om een visie neer te zetten, bewust en onbewust die de klant kan oppikken. Die visie krijgt een weerklank en dat zie je terug in de reacties van je gasten. Hopelijk worden deze dan niet alleen rondkijkende gasten maar loyale klanten. 

Je community dat zijn je echte fans. Die zijn waardevol. Als zij anders gaan denken over beleving, wil jij dat weten. Zijn bepaalde producten favoriet? Dan kun je daar nog meer succes uithalen. Retailtainment is van grote invloed op deze groep en hoe je formule beweegt.

3 - Actieve retail

Paul Rodenburg zet nog een extra trend er naast. Retailtainment levert ook actieve formules op. Net die formules zorgen voor meer succes binnen het gehele retail landschap. Om de consument te blijven boeien ziet Paul Rodenburg dat retailers, horeca, winkelcentra en binnensteden steeds meer entertainment aanbieden. Het is "the next big thing in retailing” en dé reddingsboei voor het funshoppen. Het integreren van entertainment maakt de retailbeleving rijker en zorgt voor meer transactie. Attractieve belevingsvolle retail is ook nodig als tegengif op de verleidingen van internetwinkelen. Voor de leisuresector is retailtainment een goede kans om de positie in winkelcentra en binnensteden te vergroten.

Doe mee!

Retailtainment is voor alle in retailcentra en binnensteden betrokken partijen en winkellocaties bij leisure bedrijven een grote opgave waar we op 10 maart 2020 op de expertmeeting vanuit diverse invalshoeken graag de nodige handvatten voor aanreiken. Doe mee. Kom ook. Alleen al de locatie geeft je inspiratie.
Trefwoorden: retail, leisure, vastgoed, retailtainment, evenement, Tilburg, beleid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.