Geplaatst op: 31-01-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Bellewaerde investeert 7,5 miljoen euro in familie attractie

Bellewaerde investeert 7,5 miljoen euro in familie attractie
Het Belgische attractiepark Bellewaerde gaat zich richten op familiebezoek. De nieuwe coaster Wakala, die al geschikt is voor kinderen vanaf 1 meter, is daar een mooie exponent van.

Bezoekers zullen vanaf het voorjaar 2020 deze nieuwe familiale attractie kunnen ontdekken. In de ontwikkeling en de bouw is 7,5 miljoen euro geïnvesteerd. Deze attractie betekent meteen de grootste investering in een attractie sinds 1999 en overstijgt dus de investeringen voor de attracties Huracan en Dawson Duel. Naast Gerstlauer bouwen ook lokale bedrijven mee aan de attractie

Family Coaster

De naam Wakala is een knipoog naar de Kwakiutl cultuur van de Canadese Indianen. Deze Indiaanse stammen leven in de bossen en langs het water in West-Canada, waarbij hun kano’s het belangrijkste vervoersmiddel zijn. Deze vormen de belangrijkste inspiratiebron voor de thematisering van de attractie en zullen terugkeren in tal van elementen zoals de treinen & de ingangszone en sluit perfect aan bij de Canada-zone van het park.



Er zijn onder andere twee liftheuvels, waarvan één met een lichte versnelling, alsook een kruising en bocht door het traject van de attractie Dawson Duel. Het traject, met een aantal vinnige maar comfortabele bochten, eindigt op een antenne van 21 meter hoogte boven de Bellewaerde-vijver, waarop de treinen voorwaarts de hoogte ingaan en achteruit terugkeren. De track is 660 meter lang en maximaal 21 meter hoog. Er wordt een snelheid van 50 km/u bereikt. Met drie treinen en 20 personen per trein is de capaciteit van de attractie 1.000 personen per uur. 

Focus op families

Met de komst van deze attractie trekt Bellewaerde resoluut de kaart van de families. "Bellewaerde investeert heel bewust in deze coaster omdat dit een familiale attractie is voor het hele gezin en geschikt is voor kinderen vanaf 1 meter hoogte,” aldus Stefaan Lemey, directeur van Bellewaerde.

Combi tussen attractiebouwer en lokale toeleveranciers

Het traject van de nieuwe attractie wordt op maat gemaakt voor Bellewaerde, waarvoor het park samenwerkt met de Duitse attractiebouwer Gerstlauer. Voor de bouw van de attractie doet Bellewaerde beroep op heel wat lokale bedrijven en eigen diensten.





Trefwoorden: attractieparken, attracties, belgie

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...