Geplaatst op: 03-02-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

In Ruurlo is het eerste Achterhoekse gastvrijheidspunt geopend. "De VVV 2.0”, zegt René Swienink van de Stichting Toeristische activiteiten Ruurlo. Alle VVV’s in de Achterhoek worden de komende periode gemoderniseerd en gedigitaliseerd. Daarvoor zijn drie typen VVV’s door Achterhoek Toerisme ontwikkeld.


De nieuwe VVV werd geopend door Marijke van Haaren, wethouder van de gemeente Berkelland en tevens voorzitter van de Stichting Achterhoek Toerisme. 'We moeten de VVV's in de Achterhoek moderniseren en digitaliseren', legt ze uit. 'We moeten voldoen aan de eisen van de moderne toerist.'


VVV ademt Ruurlo

Het nieuwe gastvrijheidspunt ademt de sfeer van het dorp. Een grote foto met daarvoor een hek opent de deuren naar het nieuwe ontmoetingspunt. Bij de foto staan kleine kabouterpaaltjes die verwijzen naar het kabouterpad. Een grote groene wand symboliseert de groene omgeving. Producten met een verwijzing naar Ruurlo en producten met de Achterhoekse vlag staan in nagebootste bomen. "We hopen dat dit een bijdrage gaat leveren in de toeristische sector en daarnaasthoop ik dat er meer reuring komt in Ruurlo”, zegt van Haaren.


Doel van het nieuwe gastvrijheidspunt is een kwalitatief nog betere informatievoorziening naar toeristen en plaatselijke bevolking, waar ook de ondernemers van kunnen profiteren. De VVV kreeg de afgelopen twee jaar zo'n 10 duizend bezoekers over de vloer. De vestiging wordt geëxploiteerd door de Stichting Toeristische Activiteiten Ruurlo.


Inspiratie uit Zeeland

"We zijn in 2018 in Zeeland geweest”, vertelt Swienink. "Daar hebben ze de VVV's omgebouwd tot inspiratiecentra. We waren erg onder de indruk van wat ze daar hebben gedaan, maar we waren wel kritisch over de kosten. Uiteindelijk moeten we veranderen omdat de maatschappij en het publiek veranderen.”


Drie typen VVV’s ontwikkeld

Ook andere VVV's in de Achterhoek worden de komende maanden omgebouwd. 'Die worden niet allemaal zoals hier', vertelt Van Haaren. Er komen drie verschillende soorten: een toeristisch informatiepunt waarin bezoekers basisinformatie kunnen krijgen, een gastvrijheidspunt zoals in Ruurlo of een inspiratiecentrum. Dat gaat nog een stapje verder en moet een echt belevingscentrum worden. Het eerste inspiratiecentrum komt in Winterswijk en gaat in april open.

Link: https://www.vvvruurlo.nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, dmo, gastvrijheid, gelderland, achterhoek

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

18/01/25 t/m 19-01-25
18/01/25 t/m 19-01-25: Camperbeurs
Op donderdag 18 en vrijdag 19 januari 2025 vindt in het Autotron Rosmalen de Camperbeurs plaats.&nbs...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...