Geplaatst op: 03-02-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

In Ruurlo is het eerste Achterhoekse gastvrijheidspunt geopend. "De VVV 2.0”, zegt René Swienink van de Stichting Toeristische activiteiten Ruurlo. Alle VVV’s in de Achterhoek worden de komende periode gemoderniseerd en gedigitaliseerd. Daarvoor zijn drie typen VVV’s door Achterhoek Toerisme ontwikkeld.


De nieuwe VVV werd geopend door Marijke van Haaren, wethouder van de gemeente Berkelland en tevens voorzitter van de Stichting Achterhoek Toerisme. 'We moeten de VVV's in de Achterhoek moderniseren en digitaliseren', legt ze uit. 'We moeten voldoen aan de eisen van de moderne toerist.'


VVV ademt Ruurlo

Het nieuwe gastvrijheidspunt ademt de sfeer van het dorp. Een grote foto met daarvoor een hek opent de deuren naar het nieuwe ontmoetingspunt. Bij de foto staan kleine kabouterpaaltjes die verwijzen naar het kabouterpad. Een grote groene wand symboliseert de groene omgeving. Producten met een verwijzing naar Ruurlo en producten met de Achterhoekse vlag staan in nagebootste bomen. "We hopen dat dit een bijdrage gaat leveren in de toeristische sector en daarnaasthoop ik dat er meer reuring komt in Ruurlo”, zegt van Haaren.


Doel van het nieuwe gastvrijheidspunt is een kwalitatief nog betere informatievoorziening naar toeristen en plaatselijke bevolking, waar ook de ondernemers van kunnen profiteren. De VVV kreeg de afgelopen twee jaar zo'n 10 duizend bezoekers over de vloer. De vestiging wordt geëxploiteerd door de Stichting Toeristische Activiteiten Ruurlo.


Inspiratie uit Zeeland

"We zijn in 2018 in Zeeland geweest”, vertelt Swienink. "Daar hebben ze de VVV's omgebouwd tot inspiratiecentra. We waren erg onder de indruk van wat ze daar hebben gedaan, maar we waren wel kritisch over de kosten. Uiteindelijk moeten we veranderen omdat de maatschappij en het publiek veranderen.”


Drie typen VVV’s ontwikkeld

Ook andere VVV's in de Achterhoek worden de komende maanden omgebouwd. 'Die worden niet allemaal zoals hier', vertelt Van Haaren. Er komen drie verschillende soorten: een toeristisch informatiepunt waarin bezoekers basisinformatie kunnen krijgen, een gastvrijheidspunt zoals in Ruurlo of een inspiratiecentrum. Dat gaat nog een stapje verder en moet een echt belevingscentrum worden. Het eerste inspiratiecentrum komt in Winterswijk en gaat in april open.

Link: https://www.vvvruurlo.nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, dmo, gastvrijheid, gelderland, achterhoek

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.