Geplaatst op: 21-02-2020
Auteur: Marc Gerlings

Immaterieel Erfgoed als toeristische bestemming

Immaterieel Erfgoed als toeristische bestemming
Brabantsedag Heeze. Foto: Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed.
Wat zijn de kansen en uitdagingen bij immaterieel erfgoedtoerisme? Dat wordt bekeken tijdens het congres Immaterieel Erfgoed als toeristische bestemming op 29 mei 2020.

De dag is bedoeld voor (immaterieel) erfgoedgemeenschappen en voor (beleids-)medewerkers uit de toerisme¬sector en erfgoedsector die de kansen en mogelijkheden van immaterieel-erf-goedtoerisme willen verkennen. Het doel van de dag is om verbindingen te leggen tussen initiatieven vanuit imma¬terieel erfgoed en de toerismesector. 

Op deze dag gaan we samen in gesprek, niet alleen over kansen maar ook over uitdagingen als authenticiteit en overcommercialisering. Daarbij worden ervaringen uit Nederland en Vlaanderen uitgewisseld, meldt de organisatie. 

De Zwitserse onderzoeker Barbara Taufer (Hogeschool Luzern) en andere sprekers zullen de recentste toeristische trends en uitdagingen van immaterieel erfgoed belichten.

Partners

De conferentie wordt georganiseerd door Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland in samenwerking met Werkplaats Immaterieel Erfgoed Vlaanderen en Erfgoed Gelderland, met medewerking van het Netwerk van toerismedocenten en -onderzoekers van hogescholen en universiteiten in Nederland.

Congreslocatie

De Nederlands-Vlaamse conferentie is op vrijdag 29 mei 2020 in het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem. 

Voor meer informatie over de conferentie kunt u contact opnemen met Albert van der Zeijden, via kennisontwikkeling@immaterieelerfgoed.nl. U kunt zich vanaf 25 februari aanmelden via immaterieelerfgoed.nl. Kosten van deelname zijn 15 euro.

Trefwoorden: erfgoed, toerisme, congres

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.