Roompot gaat gasten helpen zoeken
Nieuws met een knipoog, maar ook nieuws dat aangeeft dat Roompot echt om haar gasten geeft. De vakantiewoningverhuurder gaat een samenwerking aan met de stichting Gevonden-Verloren. Deze stichting gaat actief op zoek naar verloren waardevolle spullen van Roompotgasten. De dienst is gratis, men betaalt alleen de reiskosten van de vrijwilliger.
Wekelijks staat wel iemand aan de receptie van een van de meer dan 150 vakantieparken van Roompot met de vraag of men een verloren ring, armband, ander sieraad of mobiele telefoon, waarop heel wat leuke herinneringen staan, heeft gevonden. De schoonmaakdienst en/of andere medewerkers van Roompot doen hun best om het verloren item terug te vinden, maar zonder garantie op resultaat. De Stichting Gevonden-Verloren telt zo’n 35 vrijwilligers die maar al te graag met hun metaaldetectoren en ander materiaal op zoek gaan naar het verloren stuk en vakantiegangers helpen.
Vrijwilligers met gespecialiseerde apparatuur
Om gasten dat zalige vakantiegevoel snel terug te kunnen laten beleven, gaat Roompot een partnership aan met de Stichting Gevonden-Verloren. De vrijwilligers van de stichting werken op afroep, nadat de vakantieganger of een Roompot-medewerker hen heeft gemeld dat een waardevol of dierbaar stuk verloren is geraakt.
Vrijwilligers van de stichting beschikken over metaaldetectoren en ander gespecialiseerd materiaal zoals pinpointers, sterke magneten en magneten waarmee ze die ring, ketting, mobiele telefoon, … snel kunnen terugvinden.
Eenvoudig aangevraagd
Gasten kunnen rechtstreeks telefonisch of online contact opnemen met de stichting, die dan zijn lokale vrijwilligers uitstuurt. De stichting contacteren is eenvoudig: dit kan op hun website, per e-mail of telefonisch via de volgende gegevens:
Website: https://www.gevonden-verloren.nl/
Telefonisch: 0629067470 of 0629413407
E-mail: info@gevonden-verloren.nl
Dankzij donaties
De stichting werkt uitsluitend met vrijwilligers. Hun dienst is dan ook bijna gratis voor de gasten van Roompot. Haar kosten dekt de stichting dankzij sponsors en de donaties die zij vaak krijgt van dolgelukkige gasten die hun verloren voorwerp dankzij hen snel terug hebben. De enige kosten die de gast werkelijk betaalt, zijn de reiskosten van de vrijwilliger.