Geplaatst op: 28-02-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Focus op het buitenland: Welt der Freizeit

Focus op het buitenland: Welt der Freizeit
De binnenlandse vakantiemarkt is al jaren een stabiele markt waar nog maar weinig groei in zit. Bedrijven die willen groeien, moeten zich richten op het buitenland. Meest voor de hand liggen dan Belgie en Duitsland waar Nederland Vakantieland al redelijk bekend is. Dat betekent ook dat vakbeurzen een meer internationale focus moeten krijgen.

Messe Kalkar heeft dat goed begrepen en organiseert op 7 & 8 oktober 2020 voor de tweede keer de Beleving Vakbeurs Welt der Freizeit. Ingericht als Met een complete camping als beursvloer en een backstagetour over attractiepark Wunderland Kalkar. Daarmee wordt de beleving optimaal en wordt een mooie cross-over gemaakt naar de dagrecreatie die voor bedrijven in de verblijfsrecreatie steeds belangrijker wordt.

7.000 m2 grote camping

De beurs is opgezet als een 7.000 m² groot campingterrein. Wanneer je eenmaal de slagboom gepasseerd bent, ga je via de receptie en speeltoestellen naar de innovatieplaats, de waterattracties of het glampingbos met comfortabele kampeermogelijkheden. Hier ontmoeten nieuwe trends en bewezen succesformules elkaar. Zonder twijfel één van de vele highlights is een escaperoom in een glampingtent!

Congres Het leukste dagje uit over de grens

Voor wie zijn kennis wil verdiepen over grensoverschrijdend ondernemen, is er het congres 'Het leukste dagje uit over de grens'. Het congres wordt georganiseerd door Messe Kalkar, PleisureworldNRIT en het ‘Bundesverband der Campingwirtschaft in Deutschland e.V. (BVCD)’.

Interactief

Welt der Freizeit is als nieuwe internationale vakbeurs onderscheidend door haar interactieve karakter en de vele demonstraties. De beurs trekt bezoekers uit het brede veld van de vrijetijdssector, maar ook voor partijen uit de zorg- en retailsector, gemeenten en vastgoed zal de beurs veel te bieden hebben.

Meer weten?

Meer weten voor bezoek of een stand? Bezoek de website weltderfreizeit.de of neem direct contact op via info@weltderfreizeit.de of +49 (0)2824 910 155.
Link: https://weltderfreizeit.de/nl/
Trefwoorden: beurzen, congressen, verblijfsrecreatie, dagrecreatie, attractieparken, Duitsland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.