Geplaatst op: 02-03-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Apenheul is beste werkgever in onze branche

Apenheul is beste werkgever in onze branche

Dierenpark Apenheul is uitgeroepen tot de Beste Werkgever van 2019-2020 in de categorie vrije tijd, reizen en cultuur. Dat heeft Effectory bekend gemaakt op basis van haar jaarlijkse Beste Werkgevers onderzoek.


Apenheul heeft het Beste Werkgevers Keurmerk en heeft 2 van de 3 sterren die daarin kunnen worden behaald. Ze zitten daarmee tussen de 0.3 en 0.5 punten boven het branchegemiddelde.


In het Beste Werkgeversonderzoek beoordeelden meer dan 500.000 medewerkers hun werkgever. De best scorende organisaties zijn het afgelopen jaar beloond met het ‘Beste Werkgevers Keurmerk’: Nederlands grootste, onafhankelijke keurmerk voor goed werkgeverschap. Dit eerlijke én gratis keurmerk is alleen te behalen, door wat eigen medewerkers over hun organisatie als werkgever zeggen. De winnaars per branche mogen zich nu een jaar lang ‘Beste Werkgever 2019-2020 noemen. In vrije tijd, reizen en cultuur is dat Apenheul.


Het recept voor goed werkgeverschap

Beste Werkgevers blijken een aantal zaken gemeen te hebben. Ze hebben over het algemeen een inspirerende directie, weinig managementlagen en een aansprekende missie. Ze geven hun specialisten veel verantwoordelijkheid en hinderen hen niet met onnodige regels. Ze delen informatie over bijvoorbeeld de omzet, winstgevendheid of klanttevredenheid, zodat medewerkers een duidelijk kader hebben om zichzelf en de organisatie te verbeteren. Beste Werkgevers maken bovendien vaker gebruik van sociale innovatie: ze vragen hun medewerkers hoe het werk sneller, goedkoper, slimmer en klantgerichter kan gebeuren.


Organisaties met een Beste Werkgevers Keurmerk scoorden dit jaar gemiddeld een 7,5 in de Beste Werkgevers Scan. Organisaties zonder keurmerk behaalden een gemiddelde score van 6,6. Vorig jaar was dat nog 6,9. Het verschil tussen werkgevers met en zonder keurmerk is dit jaar dus toegenomen.


18 maart 2020: bekendmaking landelijke winnaars

Op 18 maart maakt Effectory tijdens het Happy People – Better Business event bekend wie van alle branchewinnaars de hoogste score heeft gekregen en dus de Beste Werkgever van Nederland is. Dat gebeurt binnen twee categorieën: organisat

Link: https://www.beste-werkgevers.nl/wie-zijn-het/
Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen, werkgevers, ondernemen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.