Geplaatst op: 03-03-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Nederlanders willen niet betalen voor handbagage

Nederlanders willen niet betalen voor handbagage

Een ruime meerderheid van de Nederlanders (67%) vindt het onbegrijpelijk als ze moeten betalen om gegarandeerd hun handbagage bij zich te mogen houden. Zeventig procent van de Nederlanders wil ten alle tijde hun handbagage bij zich houden. Dat blijkt uit een enquete van Vliegtickets.nl onder ruim 1.000 Nederlanders.


Tot 30 euro extra voor zekerstelling
Aanleiding voor het onderzoek is dat budgetairlines passagiers willen laten betalen voor de zekerheid dat hun handbagage mee mag in de cabine. Mensen moeten tot zo’n 30 euro(retour)betalen voor deze zekerstelling. Reden daarvoor is de beperkte ruimte voor handbagage aan boord van het vliegtuig; er zou voor ongeveer zeventig rolkoffers plek zijn, terwijl er veel meer mensen in een vliegtuig passen.


Weinig begrip

Uit het onderzoek van Vliegtickets.nl blijktechterdat de meerderheid van de reizigers (helemaal) nietbegrijpt waarom ze voor de zekerstelling van hun bagage zouden moeten betalen. 51% van de mensen geeft zelfs aan helemaal niet bereid te zijn om te betalen voor het bij zich houden van de bagage; 19% van de mensen wil maar tot uiterlijk 5 euro extra betalen en voor 18% van de mensen geldt dat ze daar tussen de 5 en 10 euro voor over hebben.


Waardevolle spullen
De meeste ondervraagden (43%) geven aan dat zij alle waardevolle spullen in de handbagage vervoert en niet wil dat die het ruim in gaan.22% van de reizigers gebruikt handbagage als ‘noodpakket’ en wil het bij zich houden voor als de ruimbagage zoekt raakt. "Ik ga er niet vanuit dat mijn handbagage het ruim in moet, waardoor deze bagage makkelijk open te maken is”, geeft een ander als reden. Ook wordt diverse keren door mensen opgemerkt dat ze vinden dat er niet voorzichtig genoeg met hun bagage wordt omgegaan.

Trefwoorden: luchtvaart, vliegen, tickets, bagage, handbagage

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.