Geplaatst op: 03-03-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Marketing Drenthe genomineerd voor een Dutch Marketing Award

Marketing Drenthe genomineerd voor een Dutch Marketing Award

Marketing Drenthe is genomineerd voor de Dutch Marketing Award in de categorie internal branding. De Dutch Marketing Awards zijn de meest prestigieuze marketing awards van Nederland. Een vakprijs van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), het Platform innovatie in Marketing (PIM) en het vakblad Adformatie.


Drenthe een bijzonder geval
Normaal gesproken worden organisaties genomineerd, waarvan de medewerkers het merk van binnen uit tot leven brengen. De medewerkers maken in hun gedrag waar wat het merk belooft. In het geval van Drenthe is Marketing Drenthe genomineerd. "Maar omdat de marketing van Drenthe een gezamenlijke verantwoordelijkheid is, zijn eigenlijk alle bedrijven en organisaties die het merk 'Drenthe, Oerprovincie van Nederland' uitdragen genomineerd”, aldus Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe.


We doen het goed
Drenthe is genomineerd omdat de toeristische sector het merk op een consistente manier naar buiten brengt en de gasten dit herkennen. Marketing Drenthe biedt de bedrijven hiervoor praktische handvatten met o.a. een merkgids, workshops, een huisstijltoolkit en een Drentse beeldbank. Daarnaast vindt de jury ‘Drenthe, Oerprovincie van Nederland’ een relevante, onderscheidende en geloofwaardige positionering. Een positionering die verankerd is in het DNA van de provincie. De campagnes van Marketing Drenthe sluiten hier goed bij aan.




Concurrentie
Voor deze nominatie stuurde Marketing Drenthe al een uitgebreid dossier over de marketing van Drenthe naar NIMA. De volgende stap is een bezoek van de jury aan Drenthe op 4 maart. Naast Marketing Drenthe kunnen ook Dance4life, Image Builders en Young Capital de prijs in de wacht slepen. Eerdere winnaars waren onder meer Transavia, WE Fashion, Hallmark en Coolblue. De prijsuitreiking vindt plaats op donderdag 26 maart in Amsterdam.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, Drenthe, awards

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...