Geplaatst op: 06-03-2020
Auteur: Marc Gerlings

Alles klaar voor Retailtainment 2020

Benut de kansen van retail, stad en vrijetijdseconomie

Alles klaar voor Retailtainment 2020
Centrum van Tilburg verandert ingrijpend.
Expertmeeting Retailtainment op dinsdag 10 maart in Tilburg staat in de startblokken. Je kunt je nog aanmelden. Meer dan 80 aanmeldingen zijn binnen en deze laten zien dat een brede waaier van beleidsmakers, vastgoed, city marketing, onderzoek en financiële wereld geboeid is door de veranderingen van retail en de functies in de vrijetijdseconomie.

Natuurlijk kijken we tijdens deze Expertmeeting Retailtainment naar de ontwikkelingen in Tilburg zelf. Het is de grootste binnenstedelijke verandering in Nederland op dit moment. Het is een unieke situatie voor de Brabantse stad. Veel vertegenwoordigers van andere steden met een gelijke omvang willen graag weten hoe Tilburg dat voor elkaar krijgt. En wat de kansen zijn voor retail en een levendige binnenstad? Naast de inspiratie die je vindt in de stad Tilburg is voor Retailtainment gekozen voor een locatie die volop beleving biedt.

Doloris The Meta Maze : beleef kunst op een andere manier 
Tijdens de Expertmeeting krijg je als deelnemer uiteraard een tour door Doloris en bezoek je The Meta Maze : het doolhof van wonderlijke en artistieke werelden. Verwondering en bewondering volgen elkaar in rap tempo op.

Programma met experts uit binnen- en buitenland

Naast Nederlandse specialisten in de ontwikkeling van nieuwe combinaties van retail en leisure in Nederlandse winkelcentra en binnensteden hebben we ook prominente sprekers met voorbeelden uit het buitenland. Ook daarbij wordt sterk gekeken naar wat entertainment doet voor de prestatie van een locatie, tot en met het rendement aan de vloer aan toe.

12.30 Inloop met broodjes, koffie, thee en wat lekkers

13.20 Opening door Paul Rodenburg (B@S|Brood@Spelen) en Hans van Leeuwen (PleisureworldNRIT)

13.30 Therese Mol (projectmanager gebiedsontwikkeling Gemeente Tilburg), Marc Meeuwis (directeur City Marketing Tilburg) en Stefan van Aarle (Voorzitter Ondernemersfonds Binnenstad Tilburg) nemen u in vogelvlucht mee langs de retail en entertainment hoogtepunten van Tilburg, nu en in de toekomst en hoe dat in de promotie van de stad wordt ingezet.

14.00 Margreet Rijnsburger (Asset Manager Wereldhave) en Marleen de Groot (Leasing Manager Wereldhave) vertellen over de visie van Wereldhave op winkelcentra en binnensteden. Ze zoomen onder andere in op de Emmapassage in Tilburg. Hier is de verbouwing in volle gang en zijn de eerste resultaten al zichtbaar. U krijgt een sneak preview hoe het gaat worden!

14.20 Bart Dohmen (CEO Unlimited Snow, TDAC) ontwikkelt sneeuwattracties en adviseert investeerders, overheden en operators op het gebied van gastbeleving en de daar aan gekoppelde business plannen. Hij denkt vanuit de emotie van de gast en laat zien hoe je dat in concepten gebruikt.

14.40 Joeri Holsheimer (Operation Pandora) ontvouwt zijn plannen voor Operatie Pandora, de volgende stap in de evolutie van de game- en escaperoom. In Operation Pandora betreed je een enorme en gedetailleerde, volledig functionele en 100% realistische sciencefictionwereld zoals je die alleen in Hollywood-films hebt gezien. Operatie Pandora bevat geen puzzels of raadsels. Maar je moet wel slim genoeg zijn om te kunnen overleven.

15.00 Duncan Phillips (CEO 360 Play UK presentatie in het Engels) Hoe de Family Entertainment Centra van Play 360 nieuwe attractie en meerwaarde bieden in Britse binnensteden, "a destination where the adults were not only included in the experience but encouraged to play hands on with the children as he likes to himself

15.20 Markus Konings (CEO Sandenburg Concept Creation en DST – het experience bureau) vertelt over het ontwikkelen, ontwerpen en implementeren van brand experiences en klantbelevenis concepten voor retail, foodservice en mixed-use omgevingen. Best practises zijn VodafoneZiggo Experience Centre, Tony Chocolonely’s Super Store, Eazie, Hive – Unilever’s Foods Innovation Centre. Ook presenteert hij over de perfecte mix van horeca, retail en leisure in binnenstedelijke hotspots als Haagsche Bluf en Willemsoord in Den Helder.

15.40 Joep van Gorp (bedenker en mede-eigenaar van Doloris Rooftop en Meta Maze) vertelt over het in 2019 geopende Doloris. Het surrealistische kunstdoolhof en de immense rooftopbar hebben zich sindsdien ontpopt tot één van de absolute hotspots van de stad Tilburg.

16.00 Afsluiting van het programma met aansluitend de netwerkborrel in de Rooftop. Als deelnemer van de Expertmeeting Retailtainment krijg je uiteraard de mogelijkheid om de Meta Maze in te gaan en zelf te beleven.


Zoek de kansen en kom erbij

Meld je nog snel aan. Het kan nog. Beleef retail anders. Zoek de kansen op tussen retail, de stad en vrijetijdsbesteding. Voor slechts € 195,- (ex btw) ben je erbij.

Trefwoorden: retail, evenement, Tilburg, beleid, vastgoed, project, city marketing, leisure

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.