Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-03-2020
Auteur: redactie
NRIT Media

Nieuwe Master Strategic Events Management geeft verdieping aan eventsindustrie

Nieuwe Master Strategic Events Management geeft verdieping aan eventsindustrie

De publieke en zakelijke eventssector ontwikkelt zich onder invloed van technologische en maatschappelijke veranderingen in hoog tempo. Dat vraagt om hoogopgeleide professionals met een duidelijke strategische visie op de eventsindustrie en de uitdagingen waar deze voor staat. Breda University of Applied Sciences (BUas) speelt hier op in door, naast een hbo-bachelor op het gebied van eventsmanagement, nu ook een verdiepende parttime Master Strategic Events Management aan te bieden. Dit om een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkelingen in de eventsindustrie op het gebied van kennis, strategie en innovatie.

De nieuwe masteropleiding is in de eerste plaats gericht op professionals die al enkele jaren in de eventsindustrie werkzaam zijn en hun visie en kennis willen verbreden. Ook geinteresseerden die deze master willen combineren met een traineeship in de eventsindustrie zijn welkom.

Opleidingsmanager Peter van der Aalst: "Deze master biedt de mogelijkheid om een collega of trainee tijdens de 18 maanden durende masterperiode structureel aan een strategisch vraagstuk voor je organisatie te laten werken. Op die manier investeer je in het strategisch innoverend vermogen van je organisatie.”


Draagvlak binnen en samenwerking met de eventsindustrie

Deze nieuwe masteropleiding is mede ontstaan vanuit de behoefte van de publieke en zakelijke eventssector aan personeel dat op strategisch master-niveau is opgeleid. Een groep van enthousiaste industriepartners is al in het voortraject nauw betrokken bij de vormgeving van het curriculum. Denk aan partners als MOJO, Efteling, SOLID, Beurs van Berlage Amsterdam, Jaarbeurs Utrecht, Stad Gent / Gentse Feesten, Stichting Vierdaagsefeesten en een scala aan andere prominente partijen uit de eventsindustrie.

Martijn van Daalen, commercieel directeur bij ID&T: "Nederland is toonaangevend op het gebied van elektronische muziekevenementen. Om voorop te blijven lopen, moeten we getalenteerde jongeren opleiden tot professionals, vooral in de strategische aspecten van het werk. Bedrijven moeten steeds meer investeren in hun eigen strategieën op toekomstige trends. Bovendien stellen overheden hun eisen aan de kwaliteit van evenementen op het gebied van bijvoorbeeld duurzaamheid en veiligheid van de menigte. Dit masterprogramma zal jonge professionals helpen om de vaardigheden hiervoor te ontwikkelen”.

Michiel Middendorf, general manager World Forum Den Haag: "Tegenwoordig draait het in onze business allemaal om evenementenstrategie, bedrijfsmodellen en de bijbehorende return on investment. Het vereist een nieuwe generatie die de volgende stap in onze geweldige industrie kan zetten. Ik heb er vertrouwen in dat deze master van Breda University of Applied Sciences ons naar dit nieuwe tijdperk zal leiden.”

Frens Frijns, directeur-bestuurder van Poppodium 013 in Tilburg vult daarop aan: "De live music eventssector wordt steeds professioneler en zakelijker. De belangen in de branche zijn groot, het krachtenveld steeds complexer. Daarbij worden evenementen steeds vaker ingezet om bijvoorbeeld steden als aantrekkelijke verblijfslocatie en vestigingsplaats te positioneren. Deze ontwikkelingen vragen van de eventsprofessional om competenties op een strategisch niveau. Ik denk dat de Master Strategic Events Management precies die waarde aan het onderwijs toevoegt.” 


Aan de slag

Vanaf september 2020 gaat de parttime Master Strategic Events Management van start. Geinteresseerden kunnen zich direct aanmelden

Link: https://www.buas.nl
Topics:Beleid
Trefwoorden: Nieuwe master, eventindustire, evenmanagement, hbo bachelor

CELTH



||| Nieuws |||

31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.
28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...