Geplaatst op: 10-03-2020
Auteur: redactie
NRIT Media

Nieuwe Master Strategic Events Management geeft verdieping aan eventsindustrie

Nieuwe Master Strategic Events Management geeft verdieping aan eventsindustrie

De publieke en zakelijke eventssector ontwikkelt zich onder invloed van technologische en maatschappelijke veranderingen in hoog tempo. Dat vraagt om hoogopgeleide professionals met een duidelijke strategische visie op de eventsindustrie en de uitdagingen waar deze voor staat. Breda University of Applied Sciences (BUas) speelt hier op in door, naast een hbo-bachelor op het gebied van eventsmanagement, nu ook een verdiepende parttime Master Strategic Events Management aan te bieden. Dit om een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkelingen in de eventsindustrie op het gebied van kennis, strategie en innovatie.

De nieuwe masteropleiding is in de eerste plaats gericht op professionals die al enkele jaren in de eventsindustrie werkzaam zijn en hun visie en kennis willen verbreden. Ook geinteresseerden die deze master willen combineren met een traineeship in de eventsindustrie zijn welkom.

Opleidingsmanager Peter van der Aalst: "Deze master biedt de mogelijkheid om een collega of trainee tijdens de 18 maanden durende masterperiode structureel aan een strategisch vraagstuk voor je organisatie te laten werken. Op die manier investeer je in het strategisch innoverend vermogen van je organisatie.”


Draagvlak binnen en samenwerking met de eventsindustrie

Deze nieuwe masteropleiding is mede ontstaan vanuit de behoefte van de publieke en zakelijke eventssector aan personeel dat op strategisch master-niveau is opgeleid. Een groep van enthousiaste industriepartners is al in het voortraject nauw betrokken bij de vormgeving van het curriculum. Denk aan partners als MOJO, Efteling, SOLID, Beurs van Berlage Amsterdam, Jaarbeurs Utrecht, Stad Gent / Gentse Feesten, Stichting Vierdaagsefeesten en een scala aan andere prominente partijen uit de eventsindustrie.

Martijn van Daalen, commercieel directeur bij ID&T: "Nederland is toonaangevend op het gebied van elektronische muziekevenementen. Om voorop te blijven lopen, moeten we getalenteerde jongeren opleiden tot professionals, vooral in de strategische aspecten van het werk. Bedrijven moeten steeds meer investeren in hun eigen strategieën op toekomstige trends. Bovendien stellen overheden hun eisen aan de kwaliteit van evenementen op het gebied van bijvoorbeeld duurzaamheid en veiligheid van de menigte. Dit masterprogramma zal jonge professionals helpen om de vaardigheden hiervoor te ontwikkelen”.

Michiel Middendorf, general manager World Forum Den Haag: "Tegenwoordig draait het in onze business allemaal om evenementenstrategie, bedrijfsmodellen en de bijbehorende return on investment. Het vereist een nieuwe generatie die de volgende stap in onze geweldige industrie kan zetten. Ik heb er vertrouwen in dat deze master van Breda University of Applied Sciences ons naar dit nieuwe tijdperk zal leiden.”

Frens Frijns, directeur-bestuurder van Poppodium 013 in Tilburg vult daarop aan: "De live music eventssector wordt steeds professioneler en zakelijker. De belangen in de branche zijn groot, het krachtenveld steeds complexer. Daarbij worden evenementen steeds vaker ingezet om bijvoorbeeld steden als aantrekkelijke verblijfslocatie en vestigingsplaats te positioneren. Deze ontwikkelingen vragen van de eventsprofessional om competenties op een strategisch niveau. Ik denk dat de Master Strategic Events Management precies die waarde aan het onderwijs toevoegt.” 


Aan de slag

Vanaf september 2020 gaat de parttime Master Strategic Events Management van start. Geinteresseerden kunnen zich direct aanmelden

Link: https://www.buas.nl
Topics:Beleid
Trefwoorden: Nieuwe master, eventindustire, evenmanagement, hbo bachelor

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...