Geplaatst op: 17-04-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Eerste VVV Inspiratiepunt Achterhoek opgeleverd in Winterswijk

Eerste VVV Inspiratiepunt Achterhoek opgeleverd in Winterswijk

In Winterswijk is het eerste VVV Inspiratiepunt van de Achterhoek klaar om, zodra de maatregelen dit weer toelaten, haar deuren te openen. In het nieuwe inspiratiepunt kunnen inwoners en toeristen op een visuele manier inspiratie opdoen over Winterswijk en de Achterhoek.


Veranderende vraag van de gast

De behoeften van gasten veranderen. Door de toegenomen digitalisering krijgen fysieke VVV-locaties een andere rol. Verhalen vertellen, interactie en beleving zijn hierbij belangrijke trends. Dit is dan ook de reden dat diverse VVV’s in de Achterhoek werken aan een transformatie naar een Inspiratiepunt. Dit is een plaats waar beleving, inspiratie en interactiviteit van de regio centraal staan. Winterswijk zal straks als eerste nieuwe VVV Inspiratiepunt haar deuren openen. De VVV draait het inspiratiepunt voornamelijk met de inzet van betrokken vrijwilligers.


Omdat door de coronacrisis de feestelijke opening niet kon doorgaan, geven burgemeester Joris Bengevoord en VVV vestigingsleider Gienne te Gronde een virtuele rondleiding door de nieuwe vestiging. 




Inspiratie over Winterswijk

In het nieuwe inspiratiepunt krijg je een goed beeld van diverse belevenissen in Winterswijk. Zo zijn er veel beelden van Winterswijk te zien. Ook de natuurlijke omgeving komt terug in de gebruikte houtmaterialen, de kleuren en de bomen in het inspiratiepunt.


Op diverse plaatsen zijn er interactieve elementen aangebracht. Bij de entree zijn gelijk al wisselende foto’s te zien in een projectie. Bij de verhalenboom kun je luisteren naar verhalen van Winterswijkers. Een gids vertelt trots over de Steengroeve en de 11-jarige Jorn vertelt over de kabouters. Verderop kun je in speciale kijkers beelden zien van dieren die voorkomen in het Nationaal Landschap Winterswijk. Bij de Steengroeve kun je in speciale lades vondsten bekijken van de groeve. Op een speciale touchtafel krijg je een beeld van de bezienswaardigheden in Winterswijk en de Achterhoek.


Burgemeester Bengevoord is enthousiast over de vernieuwde VVV. "We ontvangen jaarlijks vele toeristen in Winterswijk, die we met het nieuwe inspiratiepunt warm willen maken om nog meer te gaan ontdekken dan ze vooraf van plan waren. Ook de speciale wand over de grensregio past goed in onze nauwe samenwerking met onze Duitse buren. Een aanwinst voor Winterswijk!”.


Stimuleringsprogramma Achterhoek Toerisme

De vernieuwing van VVV Winterswijk is uitgevoerd door Winterswijk Marketing in samenwerking met Achterhoek Toerisme en mede mogelijk gemaakt door bijdragen van gemeente Winterswijk, Achterhoek Toerisme en Leader subsidie voor plattelandsontwikkeling. Het project maakt onderdeel uit van een stimuleringsprogramma van Achterhoek Toerisme om fysiek gastheerschap een nieuwe impuls te geven. Verwacht wordt dat voor de zomer ook twee VVV Inspiratiepunten gereed zijn in Ulft (DRU Industriepark) en Zutphen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, achterhoek, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.