Geplaatst op: 20-04-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Kennismaken met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Kennismaken met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland heeft een digitale corporate brochure uitgebracht om haar stakeholders te informeren over haar strategie, programmalijnen, activiteiten en organisatie.

Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 Nederlandse destinatie- en citymarketing organisaties. In het netwerk zijn 500 experts online verbonden. Samen werken ze in zeven expertgroepen aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemanagement. 

Voor 2020 staan vier programmalijnen centraal. Deze omvatten een visie op de rol van DMO’s in gastvrijheidsontwikkeling, het verder ontwikkelen van data en inzichten in de customer journey, de lobby op meerdere niveaus en het ontwikkelen van competenties voor de nieuwe generatie professionals. 

Momenteel zijn met het oog op de huidige coronasituatie lobby en netwerkcommunicatie voor Kennisnetwerk Destinatie Nederland de belangrijkste speerpunten. Tevens werkt Kennisnetwerk Destinatie Nederland samen met o.a. Gastvrij Nederland, een aantal DMO’s en NBTC achter de schermen aan de aanpak voor een landelijk marketingoffensief, zodat zodra de tijd rijp is, versneld aan de slag gegaan kan worden met het duurzame herstel van de bezoekerseconomie in ons land.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, vvv's, Nederland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.