Gemeenten Land van Cuijk steken 35.000 euro in herstelcampagne
De vijf gemeenten in het Brabantse Land van Cuijk hebben besloten om uit hun samenwerkingsbudget een bedrag van 35.000 euro beschikbaar te stellen voor een toeristisch hersteloffensief. De gemeenten willen hiermee de zwaar getroffen sector een steuntje in de rug geven. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk wil dit relatieve onbekende stukje van Noordoost-Brabant presenteren als een veilige vakantieregio met rust, ruimte, gastvrijheid én bijzondere bezienswaardigheden en activiteiten.
"Wij haken in op twee, voor onze regio interessante, ontwikkelingen”, licht Erik Jansen, toeristisch manager van het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk, toe. "Veel mensen willen er binnenkort graag een paar dagen tussenuit, maar durven nog niet naar het buitenland. Als ze al in Nederland op vakantie gaan, mijden ze liever nog de traditioneel drukke bestemmingen en gaan ze op zoek naar relatief onbekende streken. Zoals het Land van Cuijk.” Overigens richt de campagne zich niet alleen op bezoekers van buiten de regio, maar ook op de eigen inwoners. "Veel Land van Cuijkenaren kennen hun eigen omgeving nauwelijks. Dit is hét moment om ‘op ontdekkingstocht’ te gaan in de eigen ‘achtertuin’.”
Het onderscheidende campagneconcept, dat samen is bedacht met de creatieve partners Cybox en Di-visie, sluit aan bij de campagne die VisitBrabant voor de hele provincie ontwikkelt. De campagne gaat waarschijnlijk in de tweede of derde week van juni van start. In de komende weken worden de toeristische bedrijven en organisaties geïnformeerd over de uitwerking en fasering van de Land van Cuijkse campagne.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, vvv, Noord-Brabant, herstel, crisis