Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio

Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio

Veel Nederlanders brengen hun zomervakantie door in eigen land. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen komt daarom met de campagne #MooiDichtbij, onderdeel van de Gelderse streken. Deze campagne op sociale media laat de mooie en bijzondere plekken op de Veluwe, in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen zien. Prachtige dichtbij plekken in deze regio’s worden vergeleken met bijzondere beelden ver weg. In een tweede fase nemen bekende Nederlanders hun volgers mee naar hun favoriete plekje in onze regio’s. De conclusie: je hoeft niet ver te reizen om je in een andere wereld te wanen.


#MooiDichtbij

Herre Dijkema, directeur Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen licht toe: "We reizen voor onze vakantie regelmatig naar het buitenland. De huidige omstandigheden maken dat we dichterbij huis moeten of willen blijven. Dat biedt een kans voor een (hernieuwde) kennismaking met al het moois wat ons eigen land - en vooral de Veluwe, de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen – te bieden hebben. Met deze #MooiDichtbij campagne laten we zien dat je in onze regio’s uitstekend vakantie kan vieren.”
 

Bekende Nederlanders vertellen over hun meest bijzondere plek

De campagne #MooiDichtbij wordt vanaf volgende maand verder vorm gegeven door bekende Nederlanders, met een achtergrond of sterke verbinding met de Veluwe, regio Arnhem of het Rijk van Nijmegen. Zij nemen hun volgers in een video mee naar een voor hen bijzondere plek in de regio. "Bekende Nederlanders bereiken via hun kanalen veel mogelijke bezoekers aan onze regio’s. Door ook de minder bekende plekken onder de aandacht te brengen, hopen we bezoekers aan de regio’s ook te inspireren om eens een andere plek te bezoeken,” aldus Dijkema.
 

Ook jíj kunt meedoen aan deze campagne

Heb jij een bijzondere foto gemaakt op de Veluwe, de regio Arnhem of Rijk van Nijmegen, die sprekend lijkt op een locatie in het buitenland? Bijvoorbeeld een foto van het Renkums Beekdal die als twee druppels water lijkt op Pai in Thailand, een foto van Wijngaard de Holdeurn die grote gelijkenis vertoont met Wijngaard La Rioja in Spanje of een foto van het Beekhuizerzand waarbij je je in Afrika waant? Deel dan je foto via Instagram of Facebook onder #MooiDichtbij en licht toe waar je de foto hebt gemaakt en op welke dubbelganger-bestemming deze lijkt.
Trefwoorden: Mooi dichtbij, nieuwe campagne, foto's vergelijken

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...