Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio

Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio

Veel Nederlanders brengen hun zomervakantie door in eigen land. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen komt daarom met de campagne #MooiDichtbij, onderdeel van de Gelderse streken. Deze campagne op sociale media laat de mooie en bijzondere plekken op de Veluwe, in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen zien. Prachtige dichtbij plekken in deze regio’s worden vergeleken met bijzondere beelden ver weg. In een tweede fase nemen bekende Nederlanders hun volgers mee naar hun favoriete plekje in onze regio’s. De conclusie: je hoeft niet ver te reizen om je in een andere wereld te wanen.


#MooiDichtbij

Herre Dijkema, directeur Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen licht toe: "We reizen voor onze vakantie regelmatig naar het buitenland. De huidige omstandigheden maken dat we dichterbij huis moeten of willen blijven. Dat biedt een kans voor een (hernieuwde) kennismaking met al het moois wat ons eigen land - en vooral de Veluwe, de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen – te bieden hebben. Met deze #MooiDichtbij campagne laten we zien dat je in onze regio’s uitstekend vakantie kan vieren.”
 

Bekende Nederlanders vertellen over hun meest bijzondere plek

De campagne #MooiDichtbij wordt vanaf volgende maand verder vorm gegeven door bekende Nederlanders, met een achtergrond of sterke verbinding met de Veluwe, regio Arnhem of het Rijk van Nijmegen. Zij nemen hun volgers in een video mee naar een voor hen bijzondere plek in de regio. "Bekende Nederlanders bereiken via hun kanalen veel mogelijke bezoekers aan onze regio’s. Door ook de minder bekende plekken onder de aandacht te brengen, hopen we bezoekers aan de regio’s ook te inspireren om eens een andere plek te bezoeken,” aldus Dijkema.
 

Ook jíj kunt meedoen aan deze campagne

Heb jij een bijzondere foto gemaakt op de Veluwe, de regio Arnhem of Rijk van Nijmegen, die sprekend lijkt op een locatie in het buitenland? Bijvoorbeeld een foto van het Renkums Beekdal die als twee druppels water lijkt op Pai in Thailand, een foto van Wijngaard de Holdeurn die grote gelijkenis vertoont met Wijngaard La Rioja in Spanje of een foto van het Beekhuizerzand waarbij je je in Afrika waant? Deel dan je foto via Instagram of Facebook onder #MooiDichtbij en licht toe waar je de foto hebt gemaakt en op welke dubbelganger-bestemming deze lijkt.
Trefwoorden: Mooi dichtbij, nieuwe campagne, foto's vergelijken

CELTH





||| Nieuws |||

30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...