Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Eigentijds VVV Inspiratiepunt geopend in Zutphen

Eigentijds VVV Inspiratiepunt geopend in Zutphen
In Zutphen is het tweede VVV Inspiratiepunt van de Achterhoek geopend. In het nieuwe inspiratiepunt kunnen inwoners en toeristen op een visuele en interactieve manier inspiratie opdoen over Zutphen en omgeving.  

Bezoekers krijgen een goed beeld van Hanzestad Zutphen. Naast de vertrouwde routes, brochures en souvenirs zijn er diverse interactieve manieren om de stad Zutphen te ontdekken. Zo kun je een ‘koggeschip’ door de grachten heen bewegen en ontdek je verborgen hofjes in de stad. Het inspiratiepunt geeft verder een beeld van de Hanzehistorie en de handel waarmee de stad groot is geworden. Ook de torens van Zutphen komen aan bod, net als kunst en cultuur en winkels en horeca. Tot slot is er informatie te zien over de omgeving, zoals de Veluwe en de Achterhoek. 



Stimuleringsprogramma Achterhoek Toerisme

Dit tweede VVV Inspiratiepunt is de volgende stap in de transformatie van de informatievoorziening voor de toeristen die naar de Achterhoek komen. Om de gast mooie en inspirerende plekken te laten bezoeken, is Achterhoek Toerisme in de regio bezig om in samenwerking met onder andere lokale VVV’s het gastheerschap en informatievoorziening bij de VVV’s een impuls te geven.  De vernieuwing van VVV Zutphen is uitgevoerd door Stichting Zutphen Promotie en mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Achterhoek Toerisme en INTERREG V Deutschland-Nederland, lokale ondernemers en een bijdrage uit de Vrijetijdsagenda van de samenwerkende gemeenten in de Achterhoek. 

Het project maakt onderdeel uit van een stimuleringsprogramma van Achterhoek Toerisme om fysiek gastheerschap een nieuwe impuls te geven. Zutphen is het tweede inspiratiepunt in de Achterhoek, nadat eerder ook Winterswijk een inspiratiepunt openden. Begin juli zal ook een inspiratiepunt op het DRU Industriepark in Ulft als derde locatie geopend worden.


Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, dmo, Gelderland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.