Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Breda krijgt eerste LocalGuides

Breda krijgt eerste LocalGuides
Breda Marketing lanceert LocalGuides, een team van twintig  Bredase vrijwilligers die tips, informatie en vooral inspiratie geven aan lokale, en (inter)nationale bezoekers van de stad en de regio. 

De LocalGuides maken deel uit van de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’. Deze campagne nodigt bewoners en bezoekers uit vakantie te vieren in eigen stad en regio.  Breda is met de lancering van ‘Breda geeft je de ruimte’ de eerste stad in Nederland die onmiddellijk na de versoepeling van de beperkende corona-maatregelen de deuren open heeft gezet voor meer bezoek en meer activiteit in de stad en de regio. De campagne van Breda Marketing ambieert sterk bij te dragen aan meer bezoeken en vakantieboekingen in de stad en de regio, eens temeer omdat het grootste deel van de Nederlanders naar verwachting de zomervakantie in eigen land zal doorbrengen.

Elk weekend in de stad

De twintig Bredase, gastvrije LocalGuides zijn de komende drie maanden elk weekend actief in het centrum van de stad. Zij delen tips, informatie en inspiratie om vaker te kiezen voor bijzondere, verrassende en onderscheidende bestemmingen op het gebied van fietsen en wandelen, cultuur, recreatie, verblijf, winkelen en horeca in de stad en de regio. De vrijwilligers tippen hun eigen favoriete hotspots in combinatie met tips die Bredanaars kunnen geven via een tipformulier  op  www.welkominbreda.nl/ontdekken/blog. Ook alle tips van de LocalGuides vind je hier terug. 



Hildegard Assies, directeur Breda Marketing ziet dat de lokale economie enorm is geraakt door de corona-uitbraak. "Nu er steeds meer ruimte komt voor versoepeling én nu mensen na een lange lockdown enorm toe zijn aan vakantie en ontspanning, vind ik dat wij samen met de gemeente de verantwoordelijkheid hebben onze stad en de regio de ruimte te geven om hier optimaal van te profiteren. Dat doen we met alle ondernemers en met de grootste fans van Breda: deze twintig Bredanaars die de komende maanden hun weekenden vrijmaken om onze gastvrijheid en gezelligheid prominent op de kaart te zetten.” 

Vergroten Bredase gastvrijheid
De afgelopen weken zijn zij getraind in gastvrijheid in een anderhalve-meter-samenleving met daarin ook specifieke aandacht voor mindervaliden. De LocalGuides zijn mobiel en herkenbaar aan hun kleding. Ze zijn voorzien van een IPad waarmee ze bijvoorbeeld direct reserveringen kunnen maken voor een fietstocht of mensen makkelijk de weg kunnen wijzen op een nieuwe interactieve plattegrond. Op de plattegrond zijn sfeergebieden aangemerkt om bezoekers te verleiden ondernemers en plekken elders in de stad te bezoeken.                 

Burgemeester Paul Depla van Breda stelt dat Breda ook in coronatijd een gastvrije stad is: "Zelfs wanneer je 1,5 meter afstand van elkaar moet bewaren, heeft Breda zoveel te bieden aan onontdekte plekjes en ruimte om met plezier te recreëren. De LocalGuides helpen onze bezoekers met het vinden van die onbekende parels in de stad, verwijzen naar de verruimde terrassen of geven tips over de minder drukbezochte stukken oogverblindende natuur in en rondom Breda. Op die manier vermijden we drukte en creëren we ruimte om samen toch een mooie zomer te hebben volgens de maatregelen. De LocalGuides weten als geen ander wat de échte hotspots zijn in de stad en de regio. Als grootste fans van de stad zijn ze getraind in gastvrijheid, in het vertellen van verhalen en ze spreken allemaal de nodige talen om ook buitenlandse bezoekers te kunnen inspireren. Het is een fantastische manier om de toeristenstroom goed te begeleiden; gastvrij en veilig.” 

Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, dmo, Noord-Brabant

CELTH



||| Nieuws |||

31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.
28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...