Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Breda krijgt eerste LocalGuides

Breda krijgt eerste LocalGuides
Breda Marketing lanceert LocalGuides, een team van twintig  Bredase vrijwilligers die tips, informatie en vooral inspiratie geven aan lokale, en (inter)nationale bezoekers van de stad en de regio. 

De LocalGuides maken deel uit van de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’. Deze campagne nodigt bewoners en bezoekers uit vakantie te vieren in eigen stad en regio.  Breda is met de lancering van ‘Breda geeft je de ruimte’ de eerste stad in Nederland die onmiddellijk na de versoepeling van de beperkende corona-maatregelen de deuren open heeft gezet voor meer bezoek en meer activiteit in de stad en de regio. De campagne van Breda Marketing ambieert sterk bij te dragen aan meer bezoeken en vakantieboekingen in de stad en de regio, eens temeer omdat het grootste deel van de Nederlanders naar verwachting de zomervakantie in eigen land zal doorbrengen.

Elk weekend in de stad

De twintig Bredase, gastvrije LocalGuides zijn de komende drie maanden elk weekend actief in het centrum van de stad. Zij delen tips, informatie en inspiratie om vaker te kiezen voor bijzondere, verrassende en onderscheidende bestemmingen op het gebied van fietsen en wandelen, cultuur, recreatie, verblijf, winkelen en horeca in de stad en de regio. De vrijwilligers tippen hun eigen favoriete hotspots in combinatie met tips die Bredanaars kunnen geven via een tipformulier  op  www.welkominbreda.nl/ontdekken/blog. Ook alle tips van de LocalGuides vind je hier terug. 



Hildegard Assies, directeur Breda Marketing ziet dat de lokale economie enorm is geraakt door de corona-uitbraak. "Nu er steeds meer ruimte komt voor versoepeling én nu mensen na een lange lockdown enorm toe zijn aan vakantie en ontspanning, vind ik dat wij samen met de gemeente de verantwoordelijkheid hebben onze stad en de regio de ruimte te geven om hier optimaal van te profiteren. Dat doen we met alle ondernemers en met de grootste fans van Breda: deze twintig Bredanaars die de komende maanden hun weekenden vrijmaken om onze gastvrijheid en gezelligheid prominent op de kaart te zetten.” 

Vergroten Bredase gastvrijheid
De afgelopen weken zijn zij getraind in gastvrijheid in een anderhalve-meter-samenleving met daarin ook specifieke aandacht voor mindervaliden. De LocalGuides zijn mobiel en herkenbaar aan hun kleding. Ze zijn voorzien van een IPad waarmee ze bijvoorbeeld direct reserveringen kunnen maken voor een fietstocht of mensen makkelijk de weg kunnen wijzen op een nieuwe interactieve plattegrond. Op de plattegrond zijn sfeergebieden aangemerkt om bezoekers te verleiden ondernemers en plekken elders in de stad te bezoeken.                 

Burgemeester Paul Depla van Breda stelt dat Breda ook in coronatijd een gastvrije stad is: "Zelfs wanneer je 1,5 meter afstand van elkaar moet bewaren, heeft Breda zoveel te bieden aan onontdekte plekjes en ruimte om met plezier te recreëren. De LocalGuides helpen onze bezoekers met het vinden van die onbekende parels in de stad, verwijzen naar de verruimde terrassen of geven tips over de minder drukbezochte stukken oogverblindende natuur in en rondom Breda. Op die manier vermijden we drukte en creëren we ruimte om samen toch een mooie zomer te hebben volgens de maatregelen. De LocalGuides weten als geen ander wat de échte hotspots zijn in de stad en de regio. Als grootste fans van de stad zijn ze getraind in gastvrijheid, in het vertellen van verhalen en ze spreken allemaal de nodige talen om ook buitenlandse bezoekers te kunnen inspireren. Het is een fantastische manier om de toeristenstroom goed te begeleiden; gastvrij en veilig.” 

Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, dmo, Noord-Brabant

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.