Geplaatst op: 22-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie

Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Afbeelding van Elsemargriet via Pixabay
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen. 

Voor Gelderland is toerisme en recreatie heel belangrijk is dat is al snel door de provincie onderkend. Op verzoek van de recreatiesector is al snel de Taskforce Toerisme en Recreatie opgestart waar de toeristische gesprekspartners met veel ideeën kwamen voor de ondersteuning van de sector. Na de realisatie van het steunpakket is de Taskforce beëindigd. 

De maatregelen van de provincie Gelderland omvatten onder andere:
  • Aangezien door de crisis de vrijetijdsagenda’s in de regio vertraging gaan oplopen, gaat de provincie de regio’s ondersteunen bij het continueren van het ingezette beleid.
  • RBT’s worden gecompenseerd voor lagere ondernemersbijdragen in hun financieringsmix. 
  • Om de verduurzaming van de sector niet helemaal stil te laten vallen, gaat de provincie bijdragen aan de kosten die zijn gemoeid met het behalen van een Green Key-certificaat. Daarnaast ontvangen de bedrijven een substantiële bijdrage voor investeringen die nodig zijn voor het behalen van het Green Key-certificaat.
  • Middels een pilot voor heel Gelderland wordt tot 30 september 2020 drie maal per dag gemeten hoe druk het op bepaalde plekken is. Dit resulteert in een actuele, overzichtelijke druktemeter, die ondersteunend kan zijn in de regulering van bezoekersstromen.

Toerisme-gedeputeerde Peter van ’t Hoog: "Ik ben blij met de realisatie van dit steunpakket met de input van Gastvrij Gelderland. De branche is heel hard aan het werk gegaan. Ik hoop dat de ondersteuning bijdraagt aan een betere toekomst van de Gelderse toeristische sector.” 

Ook de voorzitter van Gastvrij Gelderland Ivo Gelsing onderstreept het belang van het steunpakket. ”Ik ben blij met de ondersteuning door en samenwerking met de provincie in deze voor de sector zware tijden. Belangrijk om de ondernemers in de vrijetijdssector en de cultuur en erfgoedsector een steun in de rug te geven”. 

De provincie wil de steunmaatregelen voor de toeristische sector in augustus 2020 in laten gaan.

Link: http://magazine.gelderland.nl/uitvoeringsagenda-beleefhetingelderland-2020-2021#!/covid-19
Trefwoorden: marketing, beleid, dmo, gelderland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.