Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Vnlr: Adriaan Dönszelmann en Emilie Gordenker (directie Van Gogh Museum) met Ronald Leunisse (Managing Director DHL Express Nederland) en Krista Bakker (medewerker DHL). Foto: Jelle Draper
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum. Het is niet alleen sponsorschap maar ook bezorger van producten uit het Van Gogh Museum. Daarmee speelt het museum in op de verandering door de coronatijd.

Met dit partnerschap maakt DHL het mogelijk om aankopen in de online museumshop thuis te laten bezorgen, waar ter wereld dat ook is. Reproducties van Van Goghs iconische werk en producten die zijn geïnspireerd op het werk en leven van Van Gogh worden verzonden in een verpakking waarop een van zijn meesterwerken is afgebeeld. Hiermee zoekt het Van Gogh Museum samen met DHL Express de verbinding met de vele liefhebbers van Vincent van Gogh, die zo – ook in deze coronatijd met reisbeperkingen – zijn kunst toch dicht bij kunnen halen.

Starthandeling pakket naar fietskoerier

Als start van het partnerschap overhandigde Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum, het eerste speciaal verpakte pakket aan Ronald Leunisse, Managing Director DHL Express Nederland, die het toevertrouwde aan een fietskoerier. Daarmee begon het pakket aan een reis die zo duurzaam mogelijk is. Waar fietsen of elektrisch vervoer niet mogelijk is, compenseert DHL de CO2-emissie die vrijkomt bij het transport volledig.

Emilie Gordenker en Adriaan Dönszelmann, directie Van Gogh Museum: ‘Onze sponsors zijn onmisbaar, vooral in deze onzekere periode. Vincent van Gogh is natuurlijk wereldwijd bekend en met dit initiatief gaat zijn werk letterlijk de wereld over. Dit is extra bijzonder in een tijd waarin veel mensen niet in staat zijn om naar het museum te reizen. We zijn daarom erg blij dat we met DHL Express deze samenwerking kunnen opstarten.

Van bezorgpartner naar logistiek partner

DHL is geen onbekende voor het museum. Het logistiek bedrijf bezorgde eerder al de bestellingen die worden gedaan in de online museumshop van het Van Gogh Museum. Met de start van dit partnerschap neemt DHL alle transportkosten voor zijn rekening en compenseert de expresvervoerder de CO2-emissie via zijn GoGreen Climate Neutral Programma. Elke bestelling wordt bovendien omhuld met een print van een van de meesterwerken van Van Gogh, waaronder Amandelbloesem (1890) en Zonnebloemen (1889). Zo wordt zowel het ontvangen als het openen van het pakket een bijzondere ervaring.
Trefwoorden: sponsor, museum, Van Gogh, cultuur, marketing, duurzaamheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...