Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Vnlr: Adriaan Dönszelmann en Emilie Gordenker (directie Van Gogh Museum) met Ronald Leunisse (Managing Director DHL Express Nederland) en Krista Bakker (medewerker DHL). Foto: Jelle Draper
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum. Het is niet alleen sponsorschap maar ook bezorger van producten uit het Van Gogh Museum. Daarmee speelt het museum in op de verandering door de coronatijd.

Met dit partnerschap maakt DHL het mogelijk om aankopen in de online museumshop thuis te laten bezorgen, waar ter wereld dat ook is. Reproducties van Van Goghs iconische werk en producten die zijn geïnspireerd op het werk en leven van Van Gogh worden verzonden in een verpakking waarop een van zijn meesterwerken is afgebeeld. Hiermee zoekt het Van Gogh Museum samen met DHL Express de verbinding met de vele liefhebbers van Vincent van Gogh, die zo – ook in deze coronatijd met reisbeperkingen – zijn kunst toch dicht bij kunnen halen.

Starthandeling pakket naar fietskoerier

Als start van het partnerschap overhandigde Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum, het eerste speciaal verpakte pakket aan Ronald Leunisse, Managing Director DHL Express Nederland, die het toevertrouwde aan een fietskoerier. Daarmee begon het pakket aan een reis die zo duurzaam mogelijk is. Waar fietsen of elektrisch vervoer niet mogelijk is, compenseert DHL de CO2-emissie die vrijkomt bij het transport volledig.

Emilie Gordenker en Adriaan Dönszelmann, directie Van Gogh Museum: ‘Onze sponsors zijn onmisbaar, vooral in deze onzekere periode. Vincent van Gogh is natuurlijk wereldwijd bekend en met dit initiatief gaat zijn werk letterlijk de wereld over. Dit is extra bijzonder in een tijd waarin veel mensen niet in staat zijn om naar het museum te reizen. We zijn daarom erg blij dat we met DHL Express deze samenwerking kunnen opstarten.

Van bezorgpartner naar logistiek partner

DHL is geen onbekende voor het museum. Het logistiek bedrijf bezorgde eerder al de bestellingen die worden gedaan in de online museumshop van het Van Gogh Museum. Met de start van dit partnerschap neemt DHL alle transportkosten voor zijn rekening en compenseert de expresvervoerder de CO2-emissie via zijn GoGreen Climate Neutral Programma. Elke bestelling wordt bovendien omhuld met een print van een van de meesterwerken van Van Gogh, waaronder Amandelbloesem (1890) en Zonnebloemen (1889). Zo wordt zowel het ontvangen als het openen van het pakket een bijzondere ervaring.
Trefwoorden: sponsor, museum, Van Gogh, cultuur, marketing, duurzaamheid

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...