Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Vnlr: Adriaan Dönszelmann en Emilie Gordenker (directie Van Gogh Museum) met Ronald Leunisse (Managing Director DHL Express Nederland) en Krista Bakker (medewerker DHL). Foto: Jelle Draper
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum. Het is niet alleen sponsorschap maar ook bezorger van producten uit het Van Gogh Museum. Daarmee speelt het museum in op de verandering door de coronatijd.

Met dit partnerschap maakt DHL het mogelijk om aankopen in de online museumshop thuis te laten bezorgen, waar ter wereld dat ook is. Reproducties van Van Goghs iconische werk en producten die zijn geïnspireerd op het werk en leven van Van Gogh worden verzonden in een verpakking waarop een van zijn meesterwerken is afgebeeld. Hiermee zoekt het Van Gogh Museum samen met DHL Express de verbinding met de vele liefhebbers van Vincent van Gogh, die zo – ook in deze coronatijd met reisbeperkingen – zijn kunst toch dicht bij kunnen halen.

Starthandeling pakket naar fietskoerier

Als start van het partnerschap overhandigde Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum, het eerste speciaal verpakte pakket aan Ronald Leunisse, Managing Director DHL Express Nederland, die het toevertrouwde aan een fietskoerier. Daarmee begon het pakket aan een reis die zo duurzaam mogelijk is. Waar fietsen of elektrisch vervoer niet mogelijk is, compenseert DHL de CO2-emissie die vrijkomt bij het transport volledig.

Emilie Gordenker en Adriaan Dönszelmann, directie Van Gogh Museum: ‘Onze sponsors zijn onmisbaar, vooral in deze onzekere periode. Vincent van Gogh is natuurlijk wereldwijd bekend en met dit initiatief gaat zijn werk letterlijk de wereld over. Dit is extra bijzonder in een tijd waarin veel mensen niet in staat zijn om naar het museum te reizen. We zijn daarom erg blij dat we met DHL Express deze samenwerking kunnen opstarten.

Van bezorgpartner naar logistiek partner

DHL is geen onbekende voor het museum. Het logistiek bedrijf bezorgde eerder al de bestellingen die worden gedaan in de online museumshop van het Van Gogh Museum. Met de start van dit partnerschap neemt DHL alle transportkosten voor zijn rekening en compenseert de expresvervoerder de CO2-emissie via zijn GoGreen Climate Neutral Programma. Elke bestelling wordt bovendien omhuld met een print van een van de meesterwerken van Van Gogh, waaronder Amandelbloesem (1890) en Zonnebloemen (1889). Zo wordt zowel het ontvangen als het openen van het pakket een bijzondere ervaring.
Trefwoorden: sponsor, museum, Van Gogh, cultuur, marketing, duurzaamheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.