Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland

MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk om samen krachtig te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de ‘spin in het web’ rol van DMO’s bij de bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode werkte MarketingOost al op diverse onderwerpen en projecten samen met Kennisnetwerk Destinatie Nederland, onder meer op het gebied van Data & Inzichten en het Hersteloffensief #hiermoetjezijn. Het aangaan van een partnership met Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een stap om deze samenwerking te intensiveren.

Belangrijke stap voor professionalisering

Evelyn Borgsteijn, directeur-bestuurder bij MarketingOost: "Onze toetreding tot Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een belangrijke stap in verdere professionalisering en versterking van het vakgebied Destinatie Management binnen Nederland. Als professionals versterken en ondersteunen we elkaar door samenwerking in de programmalijnen en expertgroepen. Samen sterk door het delen van inzichten en data en een gedeelde visie op Gastvrijheidsontwikkeling voor en door DMO’s”.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is er blij mee dat MarketingOost partner wordt. "MarketingOost is een van de toonaangevende DMO’s in Nederland, met veel kennis op het gebied van data, inzichten en digitale toepassingen. Ook is er veel ervaring en expertise op het gebied van bestemmingsontwikkeling en regiobranding”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland. "Het partnership van MarketingOost betekent een verrijking van ons nationale DMO netwerk”.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland en MarketingOost

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijke agendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en teverblijven, voor bewoners en bezoekers. MarketingOost is de toonaangevende partij in de Vrijetijdseconomie die vanuit de rol van regisseur, adviseur en strategisch partner staat voor (de belangen van) de sector in Overijssel. 
Link: https://www.vvvnederland.nl/vvv-en-destinatiemarketing/kennisnetwerk/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, overijssel

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Primeur in Nederland
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...