Doorontwikkeling huisstijl Utrecht Marketing voor creatieve stad en regio
Communicatie: hoe zet je een creatieve regio om naar beeldtaal?
De schuine lijn uit het stadswapen komt vaak terug. Foto: Utrecht Marketing.
De huisstijl die Utrecht inzet ter promotie van de stad dateert uit 2009 en is aan een opfrisbeurt toe. DMO Utrecht Marketing heeft een brede taak en dat is terug te zien in de doorontwikkeling van de huisstijl. De nieuwe versie van de huisstijl sluit aan op een omgeving in wijk, stad & regio die digitaliseert en internationaliseert.
Ruim 35 organisaties uit stad en regio zijn betrokken bij de doorontwikkeling van de huisstijl. De verwijzing naar Sint-Maarten zit er nu nóg sterker in. Sint-Maarten is de beschermheilige van de stad en staat voor de identiteit van Utrecht in delen en verbinden. Een identiteit die zowel terugkomt in het stadswapen als dat van de provincie Utrecht.
Van huisstijl naar verhaal
De huisstijl van Utrecht verbeeldt het verhaal van Utrecht. Dat verhaal, dat merk Utrecht, maken we samen. Een netwerk dat zich daarvoor inzet is het Utrecht Brand Team: specialisten uit tal van Utrechtse organisaties. Daardoor zie je meer gedeelde waarden over Utrecht terug in de doorontwikkeling. Het team is vanuit een bekend archetype gaan werken naar een praktische vertaalslag. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |