Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Doorontwikkeling huisstijl Utrecht Marketing voor creatieve stad en regio

Communicatie: hoe zet je een creatieve regio om naar beeldtaal?

Doorontwikkeling huisstijl Utrecht Marketing voor creatieve stad en regio
De schuine lijn uit het stadswapen komt vaak terug. Foto: Utrecht Marketing.
De huisstijl die Utrecht inzet ter promotie van de stad dateert uit 2009 en is aan een opfrisbeurt toe. DMO Utrecht Marketing heeft een brede taak en dat is terug te zien in de doorontwikkeling van de huisstijl. De nieuwe versie van de huisstijl sluit aan op een omgeving in wijk, stad & regio die digitaliseert en internationaliseert.

Ruim 35 organisaties uit stad en regio zijn betrokken bij de doorontwikkeling van de huisstijl. De verwijzing naar Sint-Maarten zit er nu nóg sterker in. Sint-Maarten is de beschermheilige van de stad en staat voor de identiteit van Utrecht in delen en verbinden. Een identiteit die zowel terugkomt in het stadswapen als dat van de provincie Utrecht. 

Van huisstijl naar verhaal

De huisstijl van Utrecht verbeeldt het verhaal van Utrecht. Dat verhaal, dat merk Utrecht, maken we samen. Een netwerk dat zich daarvoor inzet is het Utrecht Brand Team: specialisten uit tal van Utrechtse organisaties. Daardoor zie je meer gedeelde waarden over Utrecht terug in de doorontwikkeling. Het team is vanuit een bekend archetype gaan werken naar een praktische vertaalslag. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: communicatie, huisstijl, storytelling, campagne, beeldtaal, DMO, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...