Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

KLM-ers als vrijwilligers aan de slag bij Aviodrome

KLM-ers als vrijwilligers aan de slag bij Aviodrome
Deze zomer gaan 10 KLM-ers bij Aviodrome in Lelystad aan de slag. Zo kunnen bezoekers hun vragen stellen aan echte stewardessen, piloten en andere vlieg-professionals. 

Toen veel KLM-medewerkers in maart thuis kwamen te zitten doordat het luchtverkeer stil kwam te liggen door de corona-maatregelen, wilden ze graag iets nuttigs doen met hun tijd. Zo is het project ‘Blauw Helpt’ ontstaan. De KLM-vrijwilligers helpen individuen met boodschappen doen of de hond uitlaten, maar ook assisteren ze bij de voedselbank en GGZ-instellingen. Nu musea weer open zijn, springen ze ook daar bij.  

Blauw helpt

"Musea werken veel met vrijwilligers. Een groot deel van deze mensen is echter 70 jaar of ouder en die kunnen in verband met corona nu niet ingezet worden. Wij hopen dit gemis wat te kunnen opvangen”, vertelt Luc Aughuet van 'Blauw Helpt'. Het Aviodrome hebben ze zelf benaderd. "Die kon gezien het onderwerp natuurlijk niet ontbreken. We merkten ook dat onze medewerkers hier heel enthousiast over waren.” 

Stewardess Esther Donkel zal deze zomer ongeveer twee dagen per week bezoekers gaan rondleiden, toezicht houden en vragen beantwoorden. "Ik kan minder uren vliegen dan normaal en vind het heel fijn dat ik me nu op een andere manier kan inzetten. Toen ik hoorde dat ze bij het luchtvaartmuseum wat extra hulp zochten heb ik me meteen opgegeven. Het is een mooie kans om met mijn eigen vak bezig te zijn en mensen te helpen. Echt helemaal mijn straatje.” 

Vrijwilligers van onschatbare waarde

Serena van Kammen, general manager van Aviodrome, is heel blij met de inzet van de KLM-medewerkers. "We hebben hier een hele trouwe, vaste groep vrijwilligers. Ze zijn van onschatbare waarde voor ons museum. Echter, het overgrote deel van deze mensen is ouder dan zeventig jaar en met de Museumvereniging is afgesproken dat voor hun eigen bescherming we deze groep nog niet kunnen inzetten zolang de corona-maatregelen gelden. Dat missen we uiteraard, dus het is heel fijn dat we nu vlieg-professionals hebben die ons bij kunnen staan en vanuit hun eigen ervaring bezoekers kunnen helpen. Dat is echt een aanwinst.”   
Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, musea

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.