Geplaatst op: 07-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Eigenzinnige campagne voor Limburg

Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. De doelgroep voor de campagne zijn toeristen, maar ook de Limburgers zelf. "Je hoeft deze zomer voor het buitenlandgevoel echt niet naar de Mediterrané”, schrijven de samenwerkende Limburgse DMO’s enthousiast. Met de campagne willen ze benadrukken dat Limburg een on-Nederlandse provincie is met een buitenlands aandoend profiel met een onderscheidend & krachtig cultureel verleden. Ook hebben ze met de Leefstijlvinder duidelijk voor bepaalde doelgroepen zoals generaties X en Y gekozen.   

Gedeputeerde Provincie Limburg Joost van den Akker (Economie, Onderwijs, Toerisme en Sport): "Twee op de vijf Nederlanders overweegt om deze zomer vanwege corona in eigen land op vakantie te gaan. Dat biedt kansen voor Limburg. We moeten nu laten zien wat we in huis hebben. Het is geweldig dat de campagne en inlimburg.com het aanbod vanuit heel Limburg toont en de toeristische organisaties hierin samenwerken. Samen kunnen we veel meer. De toeristische sector is enorm belangrijk voor Limburg. Er gaat per jaar 4 miljard euro in om, dat is 7 procent van onze economie. Maar liefst 38.000 mensen vinden er hun baan.”  

Vijf verhaallijnen met unieke iconen

Limburg wil nadrukkelijk niet zoveel mogelijk toeristen naar Limburg halen, maar de juiste toeristen. Het gaat hier om de toerist, die meer uitgeeft, langer verblijft en vaker terugkomt. Het platform InLimburg.com richt zich op de volgens het Leefsstijlvinder model vastgestelde doelgroepen: Harmoniezoeker, Avontuurzoeker en Inzichtzoeker. Voor de Vlaamse en Duitse markt zijn dit Nora, Mary en Peter (volgens het NBTC model. 

Om spreiding te krijgen over de regio’s en gedurende 365 dagen per jaar - wordt gewerkt met vijf verhaallijnen en unieke iconen. Actief & Avontuur, Fietsen & Wielrennen, Food & Gastronomie, Rust & Natuur en Stad & Cultuur. Per doelgroep wordt bekeken welke online en/of offline kanalen het beste werken. Niet het aanbod maar de bezoeker staat centraal op basis van data en kennis over de bezoeker en zijn of haar boekgedrag. In Limburg komt tot uiting via de website www.inlimburg.com, social mediakanalen Facebook en Instagram en door middel van samenwerkingen met influencers. De samenwerking van het platform met 11 influencers heeft in 2019 voor een bereik van 1,5 miljoen gezorgd. Het eigenaarschap van de infrastructuur van In Limburg wordt binnenkort overgedragen naar de Samenwerkende VVV’s in Limburg. 

Campagne ‘Dit is in Limburg’ heeft scherpe focus

De campagne sluit aan bij de toeristische marketingstrategie van de Provincie Limburg, om toe te werken naar meer spreiding door ook andere ‘attracties’ in de etalage te zetten dan de al bekende hotspots. Deze voorgenomen spreiding zorgt er in de huidige situatie ook voor dat onze gasten in coronatijd veilig Limburg kunnen bezoeken. Ten opzichte van andere regio’s onderscheidt ‘Dit is in Limburg’ zich door in de campagne het imago van Limburg te versterken; eigenzinnige regio (authentiek, bourgondisch) aan de rand van het land, in het hart van Europa (grensoverschrijdend). Oftewel een on-Nederlandse provincie met een buitenlands aandoend profiel met een onderscheidend & krachtig cultureel verleden. 

Qua doelgroepen wordt gericht ingezet op generatie X (35-50 jaar) en generatie Y (20-35 jaar) en qua regio’s op de provincies Gelderland, Zuid-Holland, Noord-Holland, Noord-Brabant en Utrecht. In de boodschap van de campagne worden de (onbekende) parels uit Limburg gespiegeld aan bekende buitenlandse tegenhangers die veel op dat bezoekbare pareltje lijken. Bijvoorbeeld ‘La Douce France? Je zou toch thuis blijven? Dit is in Limburg’. Aanvullend verschijnt in juli ook een zomerserie op L1 waar de Limburgse onontdekte pareltjes in de spotlight worden gezet. Alle uitingen verwijzen door naar inlimburg.com. De Limburgse campagne is ondersteunend aan de landelijke NBTC campagne "Hier moet je zijn”.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Limburg

CELTH





||| Nieuws |||

13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.
12/03/25
Exclusief voor leden
Voor 2026 verhuist Brabantse camperbeurs naar Brabanthallen
De organisator EasyFairs van de Camperbeurs kondigt aan dat de editie in Brabant vanaf 2026 een nieuwe locatie krijgt: Brabanthallen in Den Bosch.
11/03/25
Privium lounge open in Eindhoven Airport
Deze week is op Eindhoven Airport door de Schiphol Group de Privium ExpressLounge officieel geopend. De lounge bevindt zich op de eerste verdieping, naast de Starbucks.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...