Geplaatst op: 07-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Eigenzinnige campagne voor Limburg

Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. De doelgroep voor de campagne zijn toeristen, maar ook de Limburgers zelf. "Je hoeft deze zomer voor het buitenlandgevoel echt niet naar de Mediterrané”, schrijven de samenwerkende Limburgse DMO’s enthousiast. Met de campagne willen ze benadrukken dat Limburg een on-Nederlandse provincie is met een buitenlands aandoend profiel met een onderscheidend & krachtig cultureel verleden. Ook hebben ze met de Leefstijlvinder duidelijk voor bepaalde doelgroepen zoals generaties X en Y gekozen.   

Gedeputeerde Provincie Limburg Joost van den Akker (Economie, Onderwijs, Toerisme en Sport): "Twee op de vijf Nederlanders overweegt om deze zomer vanwege corona in eigen land op vakantie te gaan. Dat biedt kansen voor Limburg. We moeten nu laten zien wat we in huis hebben. Het is geweldig dat de campagne en inlimburg.com het aanbod vanuit heel Limburg toont en de toeristische organisaties hierin samenwerken. Samen kunnen we veel meer. De toeristische sector is enorm belangrijk voor Limburg. Er gaat per jaar 4 miljard euro in om, dat is 7 procent van onze economie. Maar liefst 38.000 mensen vinden er hun baan.”  

Vijf verhaallijnen met unieke iconen

Limburg wil nadrukkelijk niet zoveel mogelijk toeristen naar Limburg halen, maar de juiste toeristen. Het gaat hier om de toerist, die meer uitgeeft, langer verblijft en vaker terugkomt. Het platform InLimburg.com richt zich op de volgens het Leefsstijlvinder model vastgestelde doelgroepen: Harmoniezoeker, Avontuurzoeker en Inzichtzoeker. Voor de Vlaamse en Duitse markt zijn dit Nora, Mary en Peter (volgens het NBTC model. 

Om spreiding te krijgen over de regio’s en gedurende 365 dagen per jaar - wordt gewerkt met vijf verhaallijnen en unieke iconen. Actief & Avontuur, Fietsen & Wielrennen, Food & Gastronomie, Rust & Natuur en Stad & Cultuur. Per doelgroep wordt bekeken welke online en/of offline kanalen het beste werken. Niet het aanbod maar de bezoeker staat centraal op basis van data en kennis over de bezoeker en zijn of haar boekgedrag. In Limburg komt tot uiting via de website www.inlimburg.com, social mediakanalen Facebook en Instagram en door middel van samenwerkingen met influencers. De samenwerking van het platform met 11 influencers heeft in 2019 voor een bereik van 1,5 miljoen gezorgd. Het eigenaarschap van de infrastructuur van In Limburg wordt binnenkort overgedragen naar de Samenwerkende VVV’s in Limburg. 

Campagne ‘Dit is in Limburg’ heeft scherpe focus

De campagne sluit aan bij de toeristische marketingstrategie van de Provincie Limburg, om toe te werken naar meer spreiding door ook andere ‘attracties’ in de etalage te zetten dan de al bekende hotspots. Deze voorgenomen spreiding zorgt er in de huidige situatie ook voor dat onze gasten in coronatijd veilig Limburg kunnen bezoeken. Ten opzichte van andere regio’s onderscheidt ‘Dit is in Limburg’ zich door in de campagne het imago van Limburg te versterken; eigenzinnige regio (authentiek, bourgondisch) aan de rand van het land, in het hart van Europa (grensoverschrijdend). Oftewel een on-Nederlandse provincie met een buitenlands aandoend profiel met een onderscheidend & krachtig cultureel verleden. 

Qua doelgroepen wordt gericht ingezet op generatie X (35-50 jaar) en generatie Y (20-35 jaar) en qua regio’s op de provincies Gelderland, Zuid-Holland, Noord-Holland, Noord-Brabant en Utrecht. In de boodschap van de campagne worden de (onbekende) parels uit Limburg gespiegeld aan bekende buitenlandse tegenhangers die veel op dat bezoekbare pareltje lijken. Bijvoorbeeld ‘La Douce France? Je zou toch thuis blijven? Dit is in Limburg’. Aanvullend verschijnt in juli ook een zomerserie op L1 waar de Limburgse onontdekte pareltjes in de spotlight worden gezet. Alle uitingen verwijzen door naar inlimburg.com. De Limburgse campagne is ondersteunend aan de landelijke NBTC campagne "Hier moet je zijn”.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Limburg

CELTH





||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...