Geplaatst op: 07-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder

75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Pakketreizen naar Spanje afgelopen week goed verkocht.
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat constateert aanbieder dé VakantieDiscounter. Duidelijk te zien is dat het openstellen van enkele bekende toeristische landen van invloed is op het nog voorzichtige reisgedrag van Nederlanders. Maar liefst 95% hiervan pakt het vliegtuig. Bijna alle boekingen worden op dit moment voor op de korte termijn gedaan. Deze week werd maar liefst 88% van de pakketreizen geboekt juli en augustus.

Spanje en Griekenland vertegenwoordigen het grootste aandeel, met samen 62% van alle reizen. Wat opvalt is dat 95% van deze reizen met het vliegtuig geboekt worden en de meeste reizigers binnen Europa blijven.

Toeristen volgen opengestelde landen

Laura Vlaanderen, woordvoerder bij dé VakantieDiscounter: "Qua bestemmingen lijken mensen de reisadviezen vanuit de overheid te volgen. Nadat begin juli Portugal erg populair werd, omdat het als eerste ‘grote’ land weer open mocht, pakken na de recente opening van de grenzen nu Griekenland en vooral Spanje het merendeel van de boekingen. Samen goed voor 62%.”
Trefwoorden: pakketreis, reizen, vliegen, corona, toerisme, touroparator

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.