Geplaatst op: 08-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam RAI moet 25 miljoen euro bezuinigen om te overleven

Amsterdam voelt klap van wegvallen economische impuls uit de beurzen

Amsterdam RAI moet 25 miljoen euro bezuinigen om te overleven
RAI ziet omzet 2020 wegvallen, 25% van de arbeidsplaatsen verdwijnen waarschijnlijk. Foto: RAI Amsterdam
Terwijl beursorganisatoren zich weer opmaken om vakbeurzen veilig te houden moet RAI Amsterdam 25 miljoen euro bezuinigen om te overleven. De coronacrisis kost waarschijnlijk 125 mensen hun baan. 

Sinds de aankondiging van de overheidsmaatregelen op 16 maart is RAI Amsterdam gesloten voor beurzen, congressen en evenementen. De RAI verwelkomt in een normaal jaar zo’n 1,5 miljoen bezoekers tijdens circa 500 evenementen. 2020 zou het beste jaar ooit worden. De realiteit staat in schril contrast daarmee.


Overleven ook bij tweede uitbraak Covid-19

De reorganisatie is erop gericht om de continuïteit van RAI Amsterdam, en daarmee de werkgelegenheid, te waarborgen. De RAI rekent op een verlies dit jaar van 20 miljoen euro. De verwachtingen voor 2021 zijn onzeker. Ook met de nieuwe versoepelingen per 1 juli is de RAI afhankelijk van de reismogelijkheden en -bereidheid van exposanten, bezoekers, organisatoren en partners om hun activiteiten voort te zetten. Dit zonder terughoudendheid qua omvang, frequentie en publiekscapaciteit. Nog afgezien van eventuele overheidsmaatregelen als er sprake is van een tweede uitbraak. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: RAI, beurs, evenement, leisure, Amsterdam, regio, hotel, corona, crisis, horeca

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.